تبیان، دستیار زندگی
مشاور عالی سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران گفت: بیشتر منظور برانکو برنامه های تیم ملی است نه تاریخ دربی و برنامه های سازمان لیگ.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهروان: منظور برانکو برنامه‌های تیم ملی است نه سازمان لیگ!

مشاور عالی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران گفت: بیشتر منظور برانکو برنامه‌های تیم ملی است نه تاریخ دربی و برنامه‌های سازمان لیگ.

بخش ورزشی تبیان
fars

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا بهروان در حاشیه مراسم هم‌اندیشی تیم‌های لیگ دسته اولی با مسئولان سازمان لیگ اظهارداشت: یکی از کارهای مهم و اساسی در فوتبال به خصوص برای باشگاه‌های ما کسب مجوز حرفه‌ای از AFC است. روز گذشته هم جلسه‌ای با حضور باشگاه‌های لیگ برتری داشتیم که مدارک آنها دچار اشکالاتی بود.

وی افزود: ما کارگاه‌های آموزشی را برگزار کردیم و حالا نشست امروز برای کسب مجوز حرفه‌ای برگزار شده و الزام است که باشگاه‌ها تا مهرماه سال آینده مجوز بگیرند. این مسئله گسترده شده و به فوتسال و فوتبال ساحلی هم کشیده است.

بهروان در پاسخ به این سوال که چطور باشگاه‌های ما این همه بدهکار هستند ولی لیست‌های آنها مثبت به AFC ارسال می‌شود، گفت: واقعیت این است که دلایل زیادی وجود دارد. تنها درآمدی که باشگاه‌ها می‌توانند داشته باشند بحث تبلیغات محیطی است. خود باشگاه‌ها باید اسپانسر بگیرند و مثلاً الان باشگاهی وجود دارد که از بودجه ورزشی کارخانه استفاده می‌کند ولی باید پذیرفت که همین کارخانه شرکت‌های متعددی زیرمجموعه‌اش دارد. از طرفی بدهی‌ها باشگاه‌ها را مستهلک کرده و ما در لیگ برتر تراز مالی مثبتی نداریم.

خبرنگاری گفت اینکه لیست‌ها درست به AFC ارسال می‌شود نوعی کتمان حقیقت نیست؟ که بهروان گفت: ما تلاش می‌کنیم که مشکلات را بررسی کنیم. باید پذیرفت که شاکله ورزش حرفه‌ای یکی از اصولش باشگاه‌ها هستند. اینگونه هم که شما می‌گویید نیست. مثلاً یک باشگاه عربستانی مدارک جعلی فرستاد و آنها دچار محرومیت شدند. باشگاه‌ها در واقع نباید ارتباطی با بخش دولتی داشته باشند و باید به شکلی واقعی خصوصی شوند. اگر واقعاً باشگاه‌ها دست مردم بیفتد مشکلات حل می‌شود و اگر ما مدارک را به این شکل به AFC فرستادیم خیلی جعلی نبوده است. ما خواستیم کمک کنیم.

مشاور عالی سازمان لیگ در ادامه در خصوص اینکه آیا این ارسال نقص مدرک باعث بروز مشکل و محرومیت برای باشگاه‌ها نمی‌شود؟ گفت: الان 2 سال است که باشگاه‌ها به شکل مستقیم مدارکشان را به AFC می‌فرستند. به ما گفته‌اند 6 باشگاه مجوز حرفه‌ای می‌گیرند ولی مدارک آنها ناقص است. ایرادات را به ما انتقال دادند و ما هم در حال آموزش هستیم. الان در دسته اول هم همین مشکل را داریم. یکی از همین مشکلات این است که منابع مالی مشخصی وجود ندارد اما باید بپذیریم در ثبت شرکت‌ها باید به عنوان شرکت سهامی باشگاه‌ها ثبت شود و اگر موسسه باشند غیرقانونی است.

بهروان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه برانکو مدعی شده که اگر پرسپولیس قهرمان نشود کی‌روش و سازمان لیگ مقصر هستند، گفت: زمانی که من مسئولیت داشتم نشستی را با منصوریان و برانکو برگزار کردیم. ما سال گذشته برنامه را ارائه داده بودیم ولی سئوال این است مگر همان موقع با برنامه موافقت نشده بود؟ به نظرم بیشتر حرف برانکو در مورد تیم ملی بود و نه دربی و اینطور مسائل.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: سازمان لیگ این برنامه را قبلاً داده و بی‌انصافی است که بگوییم سازمان لیگ مقصر است. اردوی امارات قبلاً پیش‌بینی شده است و حالا ظاهراً برنامه ارائه شده از سوی کی‌روش کمی فرق کرده است. من باز هم تاکید می‌کنم وظیفه فدراسیون و سازمان لیگ این است که بین مربی تیم ملی و باشگاه‌ها نزدیکی ایجاد کند. باشگاه‌ها باید به تیم ملی کمک کنند و مدیریت فدراسیون هم باید این تلاش را انجام دهد. سئوال من این است که چرا این تلاش انجام نمی‌شود؟!

بهروان در پاسخ به این سوال که آیا تاج مقصر است؟ گفت: دنبال مقصر نگردید. کی‌روش دلش می‌سوزد ولی باشگاه‌ها هم حق دارند. مثلاً یواخیم‌لو برای هر فصل چندین جلسه با مربیان و مدیران اجرایی باشگاه‌ها برگزار می‌کند، چه اشکالی دارد ما هم این کار را انجام دهیم؟!


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .