تبیان، دستیار زندگی
«لیست دوم زاییده فکر برخی افراد بیمار است، ملاقاتم با قلعه نویی شایعه بود، هنوز فهرست خروجی نداریم و اسفنددودکن ها هم سراغ رحمتی را می گیرند» تازه ترین حرف های علیرضا منصوریان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسفنددودکن ها هم سراغ رحمتی را می‌گیرند

«لیست دوم زاییده فکر برخی افراد بیمار است، ملاقاتم با قلعه‌نویی شایعه بود، هنوز فهرست خروجی نداریم و اسفنددودکن‌ها هم سراغ رحمتی را می‌گیرند» تازه ترین حرف‌های علیرضا منصوریان است.

بخش ورزشی تبیان
منصوریان

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: علیرضا منصوریان بعد از پشت سرگذاشتن یک نیم فصل سخت در استقلال و البته کنار رفتن از جام حذفی، حالا تمام توانش را برای نیم فصل دوم گذاشته و می خواهد طوری تصمیم بگیرد که از زیر بار فشارها و انتقادات نیم فصل اول خارج شود.

سرمربی جوان آبی ها البته برای نیم فصل دوم با مشکلات زیادی مواجه است که برخی از آنها در فصل نقل و انتقالات است. تصمیم گیری در مورد سیدمهدی رحمتی و چند بازیکن دیگر از جمله سخت ترین کارهای وی است.

دستیار پیشین کارلوس کی روش در گفتگو با خبرنگار مهر به جزئیات بیشتری از برنامه هایش برای نیم فصل دوم و تصمیم گیری در مورد برخی بازیکنان اشاره کرد.

به کار با جوانان اعتقاد دارم
منصوریان در ابتدای گفتگویش با خبرنگار مهر در خصوص شایعه جدایی نورافکن و سید مجیدحسینی دو بازیکن جوان تیم استقلال گفت: کارنامه من در همه تیم هایی که بودم نشان می دهد به بازیکنان جوان اعتقاد ویژه ای دارم. در تیم های ملی امید و زیر ۲۲ ساله ها با بازیکنان جوان کار کردم و این تجربه من آموخت که کار کردن با بازیکنان جوان بیشتر نتیجه می دهد. دو فصلی هم که در نفت بودم اساس کارم را با بازیکنان جوان بسته بودم.

نه نورافکن را از دست می دهم نه حسینی را
در استقلال هم به بازیکنان جوان معتقدم و کم و بیش از جوانان تیم استفاده کرده بودم. به بازیکن جوانی مثل سید مجید حسینی حتی در دربی میدان داده بودم. پس از کارکردن با جوانان ترس و ابایی ندارم. متاسفانه شایعه هایی شنیدم مبنی بر جدایی حسینی و نورافکن و این که یک تیم لیگ برتری که کم هم بازیکن ندارد در صدد گرفتن آنهاست. با قاطعیت می گویم به این دو بازیکن اعتقاد دارم و قصد ندارم هیچ یک از آن ها را از دست بدهم.

چند جوان دیگر اضافه کردیم
به جز نورافکن و سید مجید حسینی، جوانان خوب دیگری هم داریم. محسن کریمی، بهنام برزای، زکی پور، حقدوست و... و البته در کنار این ها چند بازیکن خیلی جوانتر داریم که از تیم امید به ما اضافه شده اند. بازیکنانی مثل عظیم گوگ، طاها شریعتی و حتی لشنی که یک دروازه بان جوان و آینده دار است. از این به بعد توجه ویژه‌ای به تیم های پایه و به خصوص به تیم امید دارم و مستقیما عملکرد بازیکنان این تیم را زیر نظر می گیرم تا بهترین های شان را به تمرین تیم بزرگسالان بیاورم و به این ترتیب برای بازیکنان این تیم هم انگیزه های ویژه‌ای ایجاد شود.

جوانانی که از تیم های پایه بالا می آیند شناسنامه تیم هستند
بازیکن جوان یک ویژگی دارد، بازیکنان جوانی که از تیم های پایه بالا می آیند ویژگی های بالاتری دارند. به نظر من بازیکنانی که از تیم های پایه یک باشگاه به تیم بزرگسالان می رسند می توانند شناسنامه آن باشگاه باشند. امید نورافکن و مجید حسینی این ویژگی را در استقلال دارند. آنها آینده روشنی دارند و در آینده از آنها با عنوان شناسنامه باشگاه نام برده می شود. من نمی خواهم این فرصت از آنها گرفته شود. این دو بازیکن به زودی قراردادهای خود را با باشگاه استقلال تمدید می کنند تا با خیال راحت تری کارشان را دنبال کنند و من یقین دارم که در نیم فصل دوم نیز به مراتب بیشتر از نیم فصل اول به آنها بازی خواهد رسید.

لیست دوم خرید نداریم
علیرضا منصوریان در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: متاسفانه از روز گذشته برخی شایعه نقل و انتقالاتی دیگر حول و حوش تیم استقلال منتشر شد و شنیدم که در فضای مجازی از یک لیست بعنوان لیست دوم خرید استقلال رونمایی شده است. به شدت وجود چنین لیستی را تکذیب می کنم. ما لیستی با عنوان لیست دوم نداریم. من این لیست را زاییده ذهن بیمار افرادی می دانم که قصد تولید حاشیه برای استقلال و لطمه زدن به من را دارند. یکبار لیست خرید داشتیم که آن را رسما از طریق رسانه های رسمی و معتبر باشگاه و مدیرعامل اعلام کردیم. اگر باز هم لیستی داشته باشیم آن توسط مدیرعامل باشگاه اعلام می شود نه از طریق فضای مجازی.

شایعه ای که از شنیدنش تعجب کردم
همه ایران می دانند در نزدیکی های ساختمان باشگاه استقلال یک رستوران دارم. دیروز و تا دقایقی قبل از نشست هیات مدیره در این رستوران مشغول بودم و از آنجا به نشست هیات مدیره رفتم. تا از جلسه خارج شدم یک نفر به من گفت قبل از جلسه با قلعه نویی جلسه داشتم. واقعا از شنیدن این شایعه داشتم شاخ در می آوردم. شایعه سازی هم حدی دارد واقعا.

حمایت کامل و اختیار تام
در هیات مدیره استقلال فضای خوبی حاکم بود. یکدلی و همدلی را در سطح کلان مدیریت استقلال دیدم. خوشبختانه اعضای هیات مدیره یکبار دیگر حمایت شان را از من اعلام کردند و در خصوص امور نقل و انتقالاتی هم به من اختیار تام دادند تا خودم تصمیم بگیرم. در این میان آقای افتخاری که برادری اش را بارها ثابت کرده بود باز هم پای کار بود. من از مدیر باشگاهم تشکر ویژه ای می کنم که فضا را برای سالم کار کردن در استقلال فراهم ساخته است.

عجله ای برای نقل و انتقالات نداریم
باشگاه هنوز در حال رایزنی های معمول است تا گزینه هایی که قبلا به صورت رسمی معرفی کرده بودیم را جذب کند. هنوز اولویت های بعدی مان را انتخاب نکرده ایم. برای نقل و انتقالات عجله نمی کنیم. چون زمان کافی برای تغییر و تحول را داریم. خوشبختانه پنجره نقل و انتقالات تا هفته بیستم باز است و ما از این فضا نهایت استفاده را در کمال دقت به عمل خواهیم آورد.

اسفنددودکن ها سراغ رحمتی را می گیرند
منصوریان در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر در مورد وضعیت دروازه بان تیمش هم گفت: این روزها هرکسی مرا می بیند در خصوص رحمتی سئوال می‌کند. از خبرنگاران و اصحاب رسانه بگیرید تا مردم در کوی و برزن. حتی اسفند دودکن های سر چهارراه هم تا مرا پشت چراغ قرمز گیر می‌آورند سراغ رحمتی را می‌گیرند و در مورد او سئوال می‌کنند.

فعلا لیست خروجی نداریم
اولا من از مردم خوب و به خصوص هواداران استقلال بسیار ممنونم که تا این حد پیگیر امور تیم خودشان هستند. صحبت من کلی است و در خصوص ۲۵ بازیکن صحبت می‌کنم نه صرفا رحمتی. خوشبختانه هیات مدیره با اعتماد کامل در خصوص نقل و انتقالات کلیه اختیارات را به خودمان دادند و قرار شد از تصمیمات نقل و انتقالاتی من حمایت کنند. همانطور که گفتم فعلا لیست خروجی نداریم، مگر آن که بازیکن بگیریم.

نمی خواهم یک تیر را از دست بدهم
یعنی در وهله اول اگر بتوانیم در یک پست بازیکن مورد نظر را بگیریم در آن پست بار تیم را سبک می‌کنیم. این صحبت کلی من در خصوص همه بازیکنان تیم است. من تیرهای زیادی برای پرتاب به سوی هدف ندارم. نیم فصل است و تیرهای ما هم محدود. یک تیر برای شلیک به سوی هدف دارم و نمی‌خواهم این تیر را از دست بدهم. باید آن را مستقیم به هدف بزنم.  نقل و انتقالات در نیم فصل بسیار سخت تر  و حساس تر از نقل و انتقالات ابتدای فصل است.

نمی گذارم دیگران آب استقلال را گل آلود کنند و از آن ماهیگیری کنند
در فضای استقلال هر اتفاقی هم که بیفتد درون خانوادگی است. قهر، آشتی، دعوا، صلح، دوستی، محبت و هر چیز دیگری باشد فقط به خانواده استقلال مربوط می‌شود. متاسفانه بعضی‌ها دوست دارند آب گل آلود شود و شاه ماهی صید کنند. من اجازه نمی‌دهم این افراد از آب گل آلود استقلال برای خود ماهی بگیرند. فعلا به همین کلی گویی بسنده می‌کنم و جزییات بیشتری نمی‌گویم. مگر آنکه این افراد که الان هیچ سمت و پستی در استقلال ندارند از اختلافات درون خانوادگی استقلال به نفع خود استفاده کنند.

هدف همه سربلندی استقلال است
همه مجموعه استقلال از هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا من و دستیارانم و بازیکنان و هواداران هدف مان سربلندی استقلال است و راهی را می‌رویم که به این مقصد ختم شود. شاید در انتخاب راه اختلاف سلیقه‌هایی باشد، اما مقصد همه یکی است. در مجموعه تیم، بازیکنان، کادر فنی، تیم پزشکی و تدارکات که زیر مجموعه سرمربی حساب می‌شوند، همه باید بپذیرند که خود را با منِ سرمربی هماهنگ کنند. همه باید چارچوب وظایف خود را بشناسند و خارج از آن رفتار نکنند. مربی، مربی است، بازیکن هم تنها بازیکن است. ماساژور هم جایگاه خودش را دارد و تدارکات هم همینطور. هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد از چارچوب وظایفش خارج شود. چون من این را تحمل نخواهم کرد.


منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .