تبیان، دستیار زندگی
نخستین دوره مسابقه طراحی موتور توربینی توسط ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین دوره مسابقه طراحی موتور توربینی برگزار می‌شود

نخستین دوره مسابقه طراحی موتور توربینی توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

بخش دانش و زندگی تبیان
هوانوردی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین دوره مسابقه طراحی موتور توربینی با هدف شناخت استعدادها و ایجاد جریان دانشجویی برای حل مسائل فناورانه مربوط به فناوری طراحی و ساخت موتور توربینی، چالش فانوس برگزار می‌شود.

رویداد فانوس دارای ۴ مرحله است که ابتدا آموزش های مقدماتی لازم به ثبت نام کننده ها داده شده و سپس دوره های امکان سنجی، طراحی مفهومی، طراحی اولیه و طراحی اجزا طی حدود ۱۰ ماه در کنار مشاوران و مربیان متخصص را سپری و طرح های خود را ارائه می کنند.

سپس از طراحی های مناسب به منظور ساخت نمونه اولیه و سپس فروش آن پشتیبانی های حداکثری به عمل خواهد آمد.

این دوره که توسط ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و پژوهشکده سامانه های هوشمند صنعتی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود از مردادماه آغاز شده است.

تاکنون ۱۴۰ نفر در چالش ثبت نام، ۲۲ تیم تشکیل و ۱۴ پروپوزال آماده شده است. همچنین ۱۶۰ ساعت دوره آموزشی تحت حدود ۳۰ روز آموزشی برگزار شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .