• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
  • تعداد بازديد :
  • 523
  • يکشنبه 1395/10/12
  • تاريخ :

قوانین مسابقه هوافضا دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

در این مطلب قوانین مربوط به بخش مسابقه هوافضا دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ارایه شده است...

جشنواره 12


قوانین مسابقه گلایدر ساده

گلایدر ساده هواپیمای مدل پروازی است که با نیروی پرتاب دست یا به وسیله ی پرتاب گرها رها می شود و مسافتی را طی می کند.

1. گلایدر می تواند از اجناس معمول و منطقی و غیر مضر ساخته شده باشد.

2. طول بال گلایدر نباید بیش تر از 1 متر باشد.

3. استفاده از کیت های RTF و هر گونه کیت آماده ممنوع است.

4. از هیچ گونه نیروی پیش رانی غیر از دست (مانند موتور کشی، جتکس و سوختی) برای پرتاب نمی توان استفاده کرد.

5. استفاده از انواع لانچرها ممنوع است.

6. مسیر طی شده برای امتیازدهی در راستای یک خط مستقیم است. انحراف، مانور، بازگشت و ... امتیازی ندارد.

7. به ازای هر متر مسافت طی شده، 15 امتیاز در نظر گرفته می شود.

 
قوانین مسابقه گلایدر سازه ای

1. گلایدر باید در بال و بدنه دارای ساختار منطقی باشد.

2. گلایدر نباید از هیچ گونه نیروی پیش ران به غیر از نیروی پرتاب با دست بهره ببرد.

3. استفاده از کیت های RTF و هر گونه کیت آماده ممنوع است.

4. استفاده از کیت های ( ARF کیت قطعات) با تشخیص هیئت داوری مبنی بر ARF بودن، بلامانع است.

5. گلایدر نباید از 400 گرم سنگین تر باشد. به ازای هر 5 گرم وزن بیش تر (تا سقف 700 گرم)1 امتیاز از امتیاز نهایی تیم کم می شود.

6. مسیر طی شده برای امتیازدهی در راستای یک خط مستقیم است. انحراف، مانور، بازگشت و ... امتیازی ندارد.

7. حداقل طول پروازی برای احتساب امتیاز، 5 متر است. گلایدر با برد کم تر از 5 متر، از لیست رکوردها حذف می شود.

8. به ازای هر متر مسافت طی شده، 10 امتیاز در نظر گرفته می شود.

9. به ازای هر متر انحراف از خط مستقیم تعیین شده 2 امتیاز منفی در نظر گرفته می شود.


قوانین مسابقه موشک آبی پرتابه ای

1. راکت آبی برای پرتاب فقط باید از نیروی پیش ران هوای فشرده و آب استفاده کند. (فقط آب خالی)

2. راکت آبی محدودیت اندازه و وزن ندارد.

3. راکت آبی شرکت کننده باید دست ساز  بوده و از کیت های آماده ساخته نشده باشد.

4. ساخت و داشتن سکوی پرتاب امتیاز اضافه به هم راه دارد و مقدار آن به مکانیزم و کارایی لانچر بستگی دارد. اعطای امتیاز منوط به استفاده از لانچر است. هر لانچر برای یک تیم امتیاز به همراه دارد. حداکثر امتیاز لانچر 30 امتیاز می باشد.

5. شکستن، باز شدن قطعات، خرابی و ... لوازم و راکت شرکت کننده در حین مسابقه، قبل و یا بعد از مسابقه به عهده ی شرکت کننده است و وقت اضافه تر از زمان مسابقه داده نمی شود.

6. مسیر طی شده برای امتیازدهی در یک راستای مستقیم الخط است. انحراف، مانور، بازگشت و ... امتیازی ندارد.

7. به ازای هر متر مسافت طی شده 1 امتیاز در نظر گرفته می شود.

8. به ازای هر 3 متر انحراف 1 امتیاز منفی در نظر گرفته می شود.


قوانین مسابقه موشک آبی عمود پرتاب با چتر نجات

1. راکت آبی برای پرتاب فقط باید از نیروی پیش ران هوای فشرده و آب استفاده کند. (فقط آب خالی)

2. راکت آبی محدودیت اندازه و وزن ندارد.

3. راکت آبی و سیستم چتر نباید از کیت های آماده باشد. بلکه دست ساز باید باشد.

4. ساخت و داشتن سکوی پرتاب امتیاز اضافه به همراه دارد و مقدار آن به مکانیزم و کارایی لانچر بستگی دارد. اعطای امتیاز منوط به استفاده از لانچر است. هر لانچر برای یک تیم امتیاز به همراه دارد. حداکثر امتیاز لانچر 30 امتیاز می باشد.

5. شکستن، باز شدن قطعات، خرابی و ... لوازم و راکت شرکت کننده در حین مسابقه، قبل و یا بعد از مسابقه به عهده  گروه شرکت کننده است و وقت اضافه تر از زمان مسابقه داده نمی شود.

6. امتیازدهی به مدت زمان از لحظه ی پرتاب تا لحظه برخورد به زمین است.

7. فقط گروه هایی که چترنجات شان باز شود در لیست مسابقه در نظر گرفته می شوند.

8. به ازای هر ثانیه ماندن در آسمان 1 امتیاز در نظر گرفته می شود.

9. اگر موشک خارج از محدوده شعاعی تعیین شده در روز مسابقه برای فرود، به زمین نشست، پرتاب باید مجدد انجام شود.

 
قوانین مسابقه هاورکرافت

1. هاورکرافت طبق تعریف باید در هوا معلق باشد و به حرکت در بیاید، نه مانند قایق یا ماشین حرکت کند. در غیر این صورت در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.

2. مساحت هاورکرافت نباید از 5000 سانتی متر مربع تجاوز کند.

3. استفاده از کیت های RTF و هر گونه کیت آماده ممنوع است. اما استفاده از قطعات آماده برای سیستم های مختلف هاورکرافت بلامانع است.

4. استفاده از اسکرت (skirt) و سیستم هدایت از راه دور (remote control) در هاورکرافت الزامی است.

5. رتبه ی برتر به کم ترین زمان در مسیر تعیین شده در روز مسابقه داده می شود.

6. به ازای هر متر مسافت طی شده بر روی زمین 10 امتیاز و بر روی آب 20 امتیاز در نظر گرفته می شود.

7. بیرون رفتن از مسیر، چرخش دور خود، برعکس رفتن مسیر، ایراد فنی یا دست زدن به سازه همه باعث توقف زمان و گرفتن خطاست.

8. هر خطا 5 ثانیه به رکورد اضافه می کند و بیش از 5 خطا محرومیت از ادامه مسابقه را به هم راه دارد.

اگر تنها 1 خطا در کل مسابقه اخذ شود خطا ثبت نمی شود.

نقشه زمین هاور کرافت


قوانین مسابقه هوافضا دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

 



قوانین مسابقه بالن

1. هر تیم برای پر کردن بالن خود تنها مجاز به استفاده از هوای گرم است و به کار بردن هلیم و یا سایر گازها ممنوع می باشد.

2. محدودیتی در ابعاد بالن وجود ندارد.

3. هر بالن حتما باید سبد داشته باشد، در غیر این صورت از مسابقه حذف می شود. هر 100 گرم حمل بار برای تیم 10 امتیاز خواهد داشت.

4. پر کردن بالن و تهیه ابزار مورد نیاز برای آن، به عهده تیم است و استفاده از وسایل خطرساز موجب حذف تیم خواهد شد. تشخیص این نکته به عهده تیم داوری است.

5. حداقل ارتفاع پروازی 5 متر است و به هر یک متر اضافه، 5 امتیاز تعلق می گیرد.


تماس با ما

آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول

مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

تلفن: 81202428، 81202167
نمابر: 81202311

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

قوانین مسابقات جشنواره دوازدهم

قوانین مسابقات جشنواره دوازدهم

قوانین عمومی بخش مسابقات دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان ....
قوانین سمینارهای علمی جشنواره دوازدهم

قوانین سمینارهای علمی جشنواره دوازدهم

قوانین عمومی بخش سمینارهای علمی دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان...
قوانین غرفه های نمایشگاهی جشنواره دوازدهم

قوانین غرفه های نمایشگاهی جشنواره...

قوانین عمومی بخش غرفه های نمایشگاهی دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان...
UserName