تبیان، دستیار زندگی
رییس مر کز تحقیقات استراتژیک در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه پیروزی در حلب را فتح الفتوح خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی در حلب فتح الفتوح بود

رییس مر کز تحقیقات استراتژیک در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه پیروزی در حلب را فتح الفتوح خواند.

بخش سیاست تبیان

پیروزی در حلب فتح الفتوح بود

رییس مر کز تحقیقات استراتژیک در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه پیروزی در حلب را فتح الفتوح خواند. "ولید معلم" و هیات همراه امروز (یک شنبه) با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشحیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگوکرد.

وزیر امور خارجه سوریه و هیأت همراه دقایقی پیش با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کردند.

ولید معلم در دیدار با علی اکبر ولایتی پیروزی حلب را پیروزی مشترک سوریه، ایران و روسیه خواند و تصریح کرد: تمام تلاش های جبهه مقاومت دست به دست همه داد و این پیروزی را رقم زد.

ایران و سوریه همواره روابط طولانی مدت و استراتژیکی با یکدیگر داشته اند و این روابط از زمان رئیس جمهور پیشین سوریه مرحوم حافظ اسد تا کنون برقرار بوده است.

وی افزود: پس از پیروزی در حلب باید می اندیشیدیم که چگونه از آن برای پیشروی درباره حل بحران سوریه بهره برداری کنیم به همین جهت تلاش کردیم تا با توقف عملیات نظامی با هماهنگی سوریه، ایران و روسیه درها را به روی گفتگوهای سوری- سوری بگشاییم.

ولید معلم خاطر نشان کرد: آزادسازی حلب و توقف عملیات جنگی در این شهر فرصتی تاریخی و حقیقی برای کسانی ایجاد خواهد کرد که علاقه مند به مشارکت در ساختن آینده سوریه هستند.

وی گفت: اگر برخی از افرادی که حامیان آنها هستند گمان کرده اند که می توانند از اجلاس دوم سوریه (قزاقستان) سوء استفاده کنند تا مسائلی مطرح شود که با مصالح سوریه در تضاد است، خود را منزوی می کنند و این فرصت(گفتگوهای آستانه) را از دست خواهند داد.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: برای موفقیت گفتگوهای آستانه گروه های مسلح باید خود را از تروریست ها و جبهه النصره جدا و همچنین از اطراف حلب نیز عقب نشینی کنند تا شهروندان آن احساس امنیت کنند.

ولید معلم این موارد را شاخص هایی در جهت حل بحران سوریه دانست و ادامه داد: گروه های مورد گفتگو با عمل به این شاخص ها ثابت کنند که گرایش جدی به حل بحران سوریه دارند چرا که ما پیروز عملیات حلب بودیم نه آنها.

وی یاد آور شد: ملت و دولت سوریه از جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم این کشور به خاطر حمایت های اقتصادی، سیاسی و نظامی در جهت مبارزه با تروریسم سپاسگزار است.

وزیر امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد: ما از هماهنگی های سه گانه میان ایران ، سوریه و روسیه خرسند و راضی هستیم چرا که این هماهنگی اثربخشی خود را در جهت نابودی تروریسم و حل بحران سوریه به اثبات رسانده و خواهد رساند.

وی افزود: همچنین مراتب قدردانی و سپاسگزاری ما را به محضر امام خامنه ای به دلیل رهبری خردمندانه ایشان در جهت نابودی تروریسم ابلاغ کنید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار گفت: پیروزی در حلب فتح الفتوح بود که حتی مخالفان نیز به آن اذعان دارند.

ولایتی خاطر نشان کرد: ایران و سوریه همواره روابط طولانی مدت و استراتژیکی با یکدیگر داشته اند و این روابط از زمان رئیس جمهور پیشین سوریه مرحوم حافظ اسد تا کنون برقرار بوده است.


منبع : خبرگزاری ایسنا