تبیان، دستیار زندگی
ورزشکاران المپیکی علاوه بر تمرین زیاد و برنامه ریزی برای رسیدن به مدال نیاز به تغذیه مناسب نیز دارند. در صورتی که یک ورزشکار تغذیه مناسب نداشته باشد نمی تواند حتی با ساعت ها تمرین در طول روز به موفقیت برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی درباره تغذیه ورزشکاران المپیکی

ورزشکاران المپیکی علاوه بر تمرین زیاد و برنامه‌ریزی برای رسیدن به مدال نیاز به تغذیه مناسب نیز دارند. در صورتی که یک ورزشکار تغذیه مناسب نداشته باشد نمی‌تواند حتی با ساعت‌ها تمرین در طول روز به موفقیت برسد.

بخش ورزشی تبیان
سیب ، تغذیه

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت active beat، ورزشکاران  المپیک باید به تغذیه خود دقت کنند و نکات خاصی را رعایت کنند.

۶ توجه غذایی به ورزشکاران  المپیکی عبارتند از:

۱. صبحانه را فراموش نکنید

همان طور که پیش از این نیز شنیده اید ، نباید صبحانه را از دست بدهید. به خصوص اگر می خواهید فعالیت داشته باشید و ورزش کنید صبحانه بسیار مهم است. هنگامی که می خواهید قند خون کاهش پیدا می‌کند و در صورتی که بخواهید در طول روز فعالیت کنید باید صبح زود قند بدن را تامین کنید. حتی اگر نمی توانید صبحانه کامل بخورید سعی کنید که قبل از شروع تمرینات آب میوه بخورید.

۲. به خودتان وعده غذایی جایزه بدهید

در صورتی که خوب تمرین کردید می توانید به خودتان یک وعده غذایی جایزه بدهید. این وعده غذایی را می‌توانیم یک بار در هفته‌ به برنامه خود اضافه کنید. این کار باعث افزایش انگیزه می‌شود.

۳. شیره درخت افرا (maple syrup) بخورید: این ماده غذایی حاوی سوکروز زیاد است و انرژی بدن را تامین می‌کند.

شیره افرا آنتی اکسیدان زیاد دارد و این میزان آنتی اکسیدان معمولا در نوشیدنی‌های ورزشی یافت نمی‌شود. بهتر است بعد از ورزش شیره افرا را با گراندلا، میوه و با میل مصرف کنید.

۴. وعده‌های غذای کوچک اما زیاد داشته باشید

هیچ قانونی وجود ندارد که شما تنها باید سه وعده در روز غذا بخورید.

محمد فرح یکی از ورزشکاران  المپیکی است که وعده‌های زیاد اما کوچک غذایی دارد.

۵. غذاهای ارگانیک مصرف کنید

غذاهای غیر ارگانیک ممکن است مسمومیت ایجاد کنند و سلامتی شما را به خاطر بیاندازند. غذاهای ارگانیک کمی گران تر هستند. با این حال سلامتی بیشتری دارند. بهتر است سبزیجات و میوه‌های ارگانیک مصرف کنید.

۶. قبل از مسابقه کربوهیدرات بخورید

بهتر است شب قبل از مسابقه غذاهایی که کربوهیدرات زیاد دارند مصرف کنید. برای مثال قبل از مسابقه ماراتن برنج و پاستا مصرف کنید.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .