تبیان، دستیار زندگی
رگ  یك دختر آلمانی كه به دین مبین اسلام گرویده است ، برای مراسم عقد ازدواج خود با یك پسر ایرانی ، بارگاه ملكوتی حضرت رضا (ع) را انتخاب كرد .  سارا زمهریری كه به تازگی مسلمان شده است ، به همراه رضا زمهریری تصمیم گرفتند مراس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم ازدواج یك دختر تازه مسلمان در حرم حضرت رضا (ع) برگ

یك دختر آلمانی كه به دین مبین اسلام گرویده است ، برای مراسم عقد ازدواج خود با یك پسر ایرانی ، بارگاه ملكوتی حضرت رضا (ع) را انتخاب كرد .

سارا زمهریری كه به تازگی مسلمان شده است ، به همراه رضا زمهریری تصمیم گرفتند مراسم عقد خود را در حرم مطهر حضرت ثامن الائمه (ع) برگزار كنند .بدین منظور آنها به همراه خانواده به ایران آمده و در مشهد و در جوار مضجع شریف آن حضرت زندگی مشترك خود را آغاز كردند
این گزارش حاكی است ، مراسم عقد این دو جوان با حضور دو تن از مسئولین آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار و در پایان جهت آشنایی بیشتر آنان با اسلام قرآنی به زبان آلمانی و كتاب های دینی و اسلامی به ایشان اهدا شد .
سارا زمهریری مسیحی تازه مسلمان شده در این مراسم معنوی گفت : خیلی خوشحالم كه این دین را انتخاب كردم و دوست دارم همه مردم مسلمان را انتخاب كنند تا مردم جهان در كنار یكدیگر از خوبی های اسلام بهرمند شوند .
گفتنی است خانواده محمود رضا زمهریری ، در كشور آلمان اقدام به برپایی كلاس قرآن در روزهای یك شنبه ونیز جلسه دعای كمیل در شب های جمعه كرده اند كه 18 نفر از زنان ایرانی مقیم آلمان در این جلسات شركت می كنند .
این گزارش به نقل از اداره روابط عمومی آستان قدس رضوی می افزاید : محمد حسین علیپور رییس اداره زایران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم ، با اعلام این مطلب كه بیش از 6 میلیون ایرانی در خارج از ایران سكونت دارند ، گفت : كار فرهنگی و ارتباط با این قشر عظیم ، بخش عمده ای از وظایف این اداره است ، زیرا آنها به عنوان نمایندگان ما می توانند در تبلیغ آیین آسمانی اسلام نقش مؤثری ایفا كنند .
وی افزود : در حال حاضر اداره امور زایرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی با تعدادی از ایرانیان مقیم خارج ارتباط مستمر داشته و در مناسبت ها و اعیاد مختلف برای آنها كارت تبریك می فرستد .
علیپور تصریح كرد : افرادی كه اخیرا در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به اسلام گرویده اند، از نقاط مختلف دنیا با این اداره ارتباط مداوم دارند .
وی اظهار داشت : در یك ماه گذشته سه نفر مسیحی مسلمان شده و تعداد زیادی نیز برای مطالعه بیشتر در باره دین اسلام به اداره امور زایران غیر ایرانی مراجعه كرده اند كه توضیحات و راهنمایی های لازم توسط كارشناسان به آنها ارئه شده است .شبستان