تبیان، دستیار زندگی
ویژه برنامه دریا در کویر آیین نکوداشت نود و دومین زادروز زنده یاد دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی نهم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری آیین نکوداشت باستانی پاریزی

ویژه برنامه "دریا در کویر" آیین نکوداشت نود و دومین زادروز زنده یاد دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی نهم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

بخش ادبیات تبیان
برگزاری آیین نکوداشت باستانی پاریزی

آیین بزرگداشت این شاعر، پژوهشگر، نویسنده، تاریخ دان، موسیقی پژوه و از استادان برجسته دانشگاه تهران با سخنرانی استادانی همچون دکتر ناصر تکمیل همایون ، دکتر مرتضی هنری و دکتر حسن حضرتی و با حضور شاگردان استاد و اعضای خانواده پاریزی همچنین علاقه مندان به حوزه شعر و ادبیات برگزار خواهد شد.

در بخشی از این برنامه نیز هنرمندانی همچون مسعود جاهد، سجاد مهربانی و علیرضا گلبانگ به اجرای موسیقی در قالب تک نوازی و دونوازی می پردازند و تصاویر مستندی از زندگی و آثار  دکتر پاریزی پخش خواهد شد.

محمدابراهیم باستانی پاریزی سال 1304 در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد و در سال 1326 در دانشگاه تهران در رشتهه تاریخ تحصیلات خود را پی گرفت. باستانی پاریزی دوره دکترای تاریخ را هم در دانشگاه تهران گذراند و با ارائه پایان نامه ای درباره ابن اثیر دانشنامهه دکترای خود را دریافت کرد. وی کار خود را در دانشگاه تهران از سال 1338 با مدیریت مجله داخلی دانشکده ادبیات شروع کرد و تا سال 1387 استاد تمام وقت آن دانشگاه بود. دکتر باستانی پاریزی صبح روز سه شنبه پنجم فروردین 1393 در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فروبست.

آیین نکوداشت نود و دومین زادروز زنده یاد دکتر محمدابراهیم باستانی عصر پنج شنبه نهم دی ماه ساعت 18:30 توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقه مندان در این برنامه آزاد است.


منبع: ایسنا