تبیان، دستیار زندگی
از این به بعد بجای کش آوردن دست و استفاده از یک مونوپاد، می توانید از این پرنده جیبی برای سلفی گرفتن استفاده کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با مونوپاد خداحافظی کنید...!

از این به بعد بجای کش آوردن دست و استفاده از یک مونوپاد، می توانید از این پرنده جیبی برای سلفی گرفتن استفاده کنید.

ترجمه: سید محمد امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

ایرسلفی

AirSelfie زاییده ی افکار ادواردو استروپیانا، کار آفرین ایتالیایی بود که در سال 2014 ایده آن جرقه خورد. "ایر سلفی برای افرادی طراحی و ساخته شد که فکر می کردند دوربین های پرنده کنترل کردنشان سخت بوده، و علاوه بر وزن زیاد، بسیار بزرگ هستند."

ایر سلفی به همراه دوربین 5 مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن Full-HD را دارد، و همچنین یک حافظه MicroSD 4 گیگابایتی عرضه می شود.

با کمک این دوربین پرنده افراد، گروه ها و شرکت ها می توانند از خودشان عکس بگیرند، و همچنین از پروژه ها و محصولات از فواصل دور و یا از ارتفاع و زوایایی که نمی توان با دست عکس گرفت، تصویر بگیرند.

چهار پروانه ای که درون این پرنده قرار داده شده اند، کمک می کنند که تا ارتفاع 20 متری از زمین فاصله بگیرد. این دوربین تنها 9.5 در 6.7 در 1 سانتیمتر حجم دارد، اندازه ای کوچک تر از یک گوشی هوشمند ! و با وزنی معادل 52 گرم.

ایرسلفی

این پرنده با استفاده از سیستم ردیابی صوتی ارتفاع خود از سطح زمین را تشخیص می دهد و خود را در حالت پایدار در ارتفاع نگه می دارد. علاوه بر این، یک ژیروسکوپ، یک فشار سنج و همچنین یک حسگر جاذبه نیز در این پرنده قرار داده شده است، تا در هنگام پرواز بتواند مسیریابی کند

."ایر سلفی برای افرادی طراحی و ساخته شد که فکر می کردند دوربین های پرنده کنترل کردنشان سخت بوده، و علاوه بر وزن زیاد، بسیار بزرگ هستند."

ادواردو استروپیانا

این دوربین در سال 2016 در شهر لندن تولید شد.

کنترل و ناوبری ایر سلفی توسط یک برنامه رایگان iOS یا اندرویدی صورت می گیرد. این برنامه می تواند پرنده را از زمین بلند کند، موقعیت و ارتفاع را معین کند، و همچنین بصورت خودکار شناور بماند. و البته به کاربران این امکان را می دهد که با فشردن یک دکمه عکس بگیرد یا فیلمبرداری کند. برای عکاسی همچنین امکان زماندهی 10 ثانیه ای نیز وجود دارد. این دوربین امکان عکاسی پیاپی تا 8 عکس را نیز دارد.

انتقال عکس ها و فیلم ها از دوربین به کمک فناوری وای فای صورت می گیرد. برنامه دوربین همچنین می تواند تصاویر گرفته شده را همان لحظه در شبکه های اجتماعی ارسال کند.

بعد از اتمام عکاسی، دوربین می تواند خود به خود به محلی که از آن بلند شده باز گردد و فرود بیاید! علاوه بر این امکان فرود آوردن آن بطور دستی نیز وجود دارد، و سازندگان می گویند که می توان این پرنده را بدون هیچ مشکلی به روی دست فرود آورد! همچنین امکان گرفتن دوربین در هنگامی که روی هوا معلق است نیز وجود دارد.

ایرسلفی

یک باتری شارژی پلیمر لیتیوم این امکان را می دهد که پرنده برای مدت 3 دقیقه در فضا شناور باشد. یک وسیله دیگر به نام پاور بانک نیز می تواند این پرنده را ظرف مدت نیم ساعت شارژ نماید. و این پاور بانک خود با هر بار شارژ شدن می تواند برای 20 بار پرنده را شارژ کند. البته کاربران می توانند خود از یک کابل micro-USB برای شارژ پرنده استفاده کنند.

سازندگان می گویند که این محصول بطور نمونه اولیه در ماه آگوست ساخته شد، و در هفدهم نوامبر برای پیش فروش در بازار قرار داده شد، و در کمتر از 3 روز به میزان 47,714 دلار فروخته شد، و همچنین در پایان 24 ام دسامبر، بیش از 500,000 از فروش بیش از 2300 محصول عاید شرکت سازنده شد.


منبع: Livescience