تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مطرح شدن بیشتر کشتی در سطح جهان توسط ایران، گفت: در توسعه کشتی در جهان، سهم ایران باید بیشتر از همه باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسعود سلطانی فر: سهم ایران در توسعه کشتی جهان بیشتر از همه باشد

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر مطرح شدن بیشتر کشتی در سطح جهان توسط ایران، گفت: در توسعه کشتی در جهان، سهم ایران باید بیشتر از همه باشد.

بخش ورزشی تبیان
سلطانی فر

به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی شامگاه دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و معاون وی در امور توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار شد که طی آن در مورد مهمترین موضوعات روز کشتی بحث و بررسی و تصمیم گیری شد. از جمله اینکه در جریان این نشست بنا به پیشنهاد وزیر ورزش و تصویب اعضای هیات رئیسه، پیگیری و برنامه ریزی برای گرفتن میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ٢٠١٩ تصویب شد.

همچنین سلطانی فر خطاب به اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی بر توجه به مناطق محروم و توسعه کشتی در این بخش از کشور تاکید کرد و گفت : محرومیت زدایی یکی از وظائف و رسالت مهم وزارت ورزش است. فدراسیون کشتی در کنار توجه به استان های پیش رو و مطرح ، برای توسعه این رشته باید به مناطق محروم نگاه ویژه تری داشته باشد و امکانات و مربیان و کارشناسان و حتی میزبانی خود را به این مناطق ببرد.

وی در این رابطه تصریح کرد: برای توسعه و رشد متوازن ورزش در سراسر کشور، وزارت و دولت همه گونه حمایتی از فدراسیون ها خواهد داشت.

سلطانی فر توجه به اقوام و عدالت ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزش موجب هم گرایی است و اتحاد و همراهی این بخش ثبات و امنیت پایدار کشور را به همراه دارد.

وزیر ورزش اقتصاد ورزش را بزرگ توصیف کرد و گفت: باید بنگاه های اقتصادی را به سمت سرمایه گذاری در ورزش پیش ببریم و تشویق کنیم، یکی از برنامه های اصلی من توسعه اقتصاد ورزش است. برای موفقیت این بخش اگر ساز و کار قانونی بیشتری برای حضور بخش خصوصی و مشارکت آنها نیاز باشد بنده و وزارتخانه کمک خواهیم کرد.

وی گفت: نگاه ما به کشتی به عنوان ورزش پر طرفدار و و ریشه دار ایران باید عمیق و وسیع باشد. در توسعه کشتی در جهان، سهم ایران باید بیشتر از همه باشد . من با فرستادن متخصصان و مربیان به کشورهایی که زمینه و اشتیاق دارند بسیار موافقم. اینکه در کشتی و تکواندو ما بتوانیم مربیان خود را به کشورهای مختلف بفرستیم و ایرانی ها بتوانند در این بخش کار کنند موافق هستم.

سلطانی فر در ادامه نشست با اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی یادآور شد: هر چه فدراسیون کشتی بتواند کشتی را در دنیا مطرح کند و در کشورهای مختلف توسعه بدهد، به نفع کشور و ورزش کشتی است و هر چه تعداد کشورهایی که قهرمانان خود را به المپیک می فرستند بیشتر باشد برای حفظ کشتی در این بازیها موثرتر است.

مسعود سلطانی فر همچنین گفت: از رسول خادم برای برنامه ریزی و وقت  زیادی که برای فدراسیون و جامعه کشتی کشور می گذارد، تشکر می کنم. یکی از برنامه های خوب فدراسیون توجه به قهرمانان و پیشکسوتان ارزشمند این رشته است. بها دادن به انها و حضورشان در کمیته های مختلف فدراسیون ، برای این رشته یک سرمایه بزرگ است.


منبع : خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .