تبیان، دستیار زندگی
با وجود تغییر زمان مسابقات کاپ آسیا و همزمانی تقریبی این رقابت ها با تورنمنت بین المللی لهستان، فدراسیون بسکتبال همچنان پیگیر اعزام تیم ملی به این تورنمنت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فدراسیون بسکتبال پیگیر حضور تیم ملی در تورنمنت لهستان

با وجود تغییر زمان مسابقات کاپ آسیا و همزمانی تقریبی این رقابت ها با تورنمنت بین المللی لهستان، فدراسیون بسکتبال همچنان پیگیر اعزام تیم ملی به این تورنمنت است.

بخش ورزشی تبیان
بسکتبال

به گزارش خبرنگار مهر، کشور لهستان در ماه آگوست سال جدید میلادی (مردادماه سال آینده) برگزار کننده تورنمنتی بین المللی است که تیم های بزرگی در آن حضور خواهند داشت. فدراسیون بسکتبال در راستای آماده سازی تیم ملی و با لحاظ کردن مسابقات ۲۰۱۷ کاپ آسیا که طبق روال هر سال در ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار می شود، طی ماه های گذشته و پیش از برگزاری اجلاس آسیایی بیروت، رایزنی هایی برای اعزام تیم ملی به این تورنمنت انجام داده بود.

این در حالی بود که در جریان اجلاس آسیایی بیروت مشخص شد که در جدول زمان بندی رویدادهای فیبا آسیا، زمان مسابقات کاپ آسیا یک ماه زودتر از همیشه و در ماه آگوست برگزار می شود. این تغییر و جابه جایی زمانی مسابقات کاپ آسیا، حضور تیم ملی در تورنمنت بین المللی لهستان را به دلیل هزمانی تقریبی با مسابقات کاپ آسیا با مشکل مواجه کرده با این مسئولان فدراسیون همچنان پیگیر این اعزام هستند.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهارداشت: لهستان میزبان تورنمنت خوب و سطح بالایی است. حضور در این تورنمنت برای ملی پوشان ایران خیلی مفید فایده خواهد بود. بر همین اساس حضور در آن را در برنامه تیم ملی قرار دادیم چون طبق برنامه اولیه، مسابقات کاپ آسیا تقریبا یک ماه بعد از این تورنمنت بود اما طبق جدول زمان بندی جدید فیبا آسیا، این رقابت ها با تورنمنت لهستان تقریبا همزمان شده است. در این شرایط احتمال اینکه بتوانیم تیم ملی را راهی لهستان کنیم، ضعیف است اما همچنان پیگیر هستیم.

وی تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم که در صورت تغییر چند روزه زمان تورنمنت لهستان، حتما در آن شرکت داشته باشیم. البته احتمال نتیجه گرفتن از این رایزنی خیلی زیاد نیست و حتی تا حدی ضعیف هم هست اما پیگیر آن هستیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه تیم ملی دعوتنامه ژاپن را هم را برای دیدار با تیم ملی این کشور دریافت کرده، خاطرنشان کرد: بعد از پایان تعطیلات کریسمس رایزنی های خود را در راستای نهایی کردن برنامه های آماده سازی تیم ملی دنبال می کنیم.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .