تبیان، دستیار زندگی
روزهای پرفشاری در انتظار پرسپولیس است. باید هم موقعیت مان را در صدر جدول لیگ ایران حفظ کنیم و هم در آسیا دنبال صعود از گروهمان باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو: چرا فکر می کنید قهرمان آسیا نمی شویم؟

آنقدر علامت سوال در ذهن مان نشسته که هر چه بپرسیم، باز ابهامی هست که دغدغه مان شود.

بخش ورزشی تبیان

برانکو

ابهام هایی که البته برانکو ایوانکوویچ پیش از سفر به تعطیلات، آنها را از ذهن مان شست؛ با حرف هایش در این آخرین هم صحبتی اش با خبرنگاران که آن را در زیر می خوانید:

*  نمی توانم شادی قهرمانی نیم فصل را به چیزی تشبیه کنم. فقط از تمام بازیکنانم تشکر می کنم که با دوستی و وحدت شان قهرمانی تیم را قشنگ تر کردند. تیم ما مستحق این قهرمانی بود و در نیم فصل دوم هم با همین قدرت به کار خود ادامه خواهیم داد.

*  من به دنبال حساب و کتاب نبودم و نیستم. هدف ما از همان ابتدا قهرمانی بود و به همین دلیل از ابتدای فصل تنها به دنبال امتیاز جمع کردن بودیم تا هر چه سریع تر در جایگاه اول بنشینیم. خوشبختانه 32 امتیاز جمع کردیم و جایگاه نخست را به دست آوردیم.

*  رفتار من با همه بازیکنان یک جور است. همیشه سعی کردم تیم را به گونه ای در زمین بچینم که از بازیکنانم بهترین بازی را بگیرم. طبیعی است بازیکنانی که خودشان را با تیم هماهنگ تر می کنند و منظم تر هستند، بیشتر در ترکیب اصلی قرار می دهم چون می خواهم بهترین نتیجه را بگیرم.

*  هرگز نگفتم کی روش، طارمی را هوایی کرد و او را به ترکیه فرستاد. طارمی و رضاییان قراردادشان تمام شده بود و حق داشتند به هر تیمی که می خواهند بروند. آنها قبل از شروع لیگ یک سفر تفریحی به ترکیه داشتند که موفق نبودند و برگشتند. از طرفی آنها سه ماه در اردوی تیم ملی بودند و با ما تمرین نداشتند. پس طبیعی بود که آمادگی کامل نداشته باشند اما من دوباره این دو بازیکن را پذیرفتم و آنها آنقدر با تیم تمرین کردند تا به آمادگی رسیدند.

*  تا جایی که من می دانم عالیشاه و نوراللهی باید به خدمت سربازی می رفتند. البته من از باشگاه خواسته بودم وضعیت این دو بازیکن زودتر مشخص شود اما نمی توانستم آنها را به زور نگه دارم. فقط می توانم بگویم آنها تا وقتی بودند، با تمام وجودشان به پرسپولیس خدمت کردند و قطعا در آینده به پرسپولیس بازمی گردند.

*  این انتقاد تکراری و قدیمی را که می گویند جای یک بازیساز در پرسپولیس خالی است، قبول ندارم. ما بهترین بازیساز را در تیم مان داریم. مگر محسن مسلمان چه مشکلی دارد؟ بهتر از او چه کسی را سراغ دارید؟ اگر محسن نتوانست بازی کند، آنوقت یک راه حل دیگر پیدا می کنیم اما با وجود او مشکلی نداریم. یادتان باشد که رئال هم بجز مودریچ بازیساز دیگری ندارد.

*  ضعف پرسپولیس در خط حمله را قبول دارم. ما در 15 بازی 18 گل زدیم که این اصلا آمار خوبی نیست. البته اگر بازی های پرسپولیس را دیده باشید، متوجه شده اید که مشکل ما فقط در زدن ضربات آخر است. ما در هر بازی چندین و چند موقعیت  گلزنی ایجاد می کنیم اما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم. باید برای حل این مشکل فکری بکنیم تا در نیم فصل و همینطور لیگ قهرمانان به دردسر نیفتیم.

*  جای پرسپولیس در جام حذفی خالی است و من از این بابت بسیار متاسفم. این اشتباه من و بازیکنان بود که یک بازی ضعیف را مقابل قشقایی انجام دادیم. حذف پرسپولیس از جام حذفی تنها اشتباهی بود که در دو سال اخیر داشتیم.

*  واقعیت این است ما در گروه سختی قرار داریم. الهلال و الریان بهترین  تیم های عربستان و قطر هستند و الوحده امارات هم با توجه به بازی آسانی که در مرحله پلی آف دارد، به احتمال زیاد به گروه ما می آید اما نگران نیستیم. با پایان لیگ پانزدهم و مسجل شدن حضورمان در لیگ قهرمانان آسیا خودمان را برای چنین روزهایی آماده کردیم. روزهای پرفشاری در انتظار پرسپولیس است. باید هم موقعیت مان را در صدر جدول لیگ ایران حفظ کنیم و هم در آسیا دنبال صعود از گروهمان باشیم. بازی های سختی داریم اما شانس صعودمان کم نیست.

* چرا فکر می کنید شانس قهرمانی ما در آسیا کم است؟ درست است که حریفان نامدار و بسیار قدرتمندی داریم اما ما هم تیم خوبی داریم و برای قهرمانی در ایران و آسیا می جنگیم.

*  همه مردم ایران را دوست دارم و امیدوارم همانطور که قهرمانی نیم فصل به نام پرسپولیس ثبت شد، در پایان فصل هم با حضور هزاران هوادار قهرمانی پرسپولیس را جشن بگیریم.


منبع : گل