تبیان، دستیار زندگی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه فشارها به دولت با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر خواهد شد، گفت: دولت مراقب باشد در دام مخالفان خود نیفتد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخریب دولت با نزدیک شدن به انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه فشارها به دولت با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر خواهد شد، گفت: دولت مراقب باشد در دام مخالفان خود نیفتد.

بخش سیاست تبیان

تخریب دولت با نزدیک شدن به انتخابات

غلامرضا ظریفیان با اشاره به شعار عده ای علیه دولت در نماز جمعه یزد اظهار کرد: تلاش برای برخورد با دولت از خیلی وقت پیش آغاز شده و تخریب ها هم از سال دوم دولت، در عرصه های اقتصادی، سیاست داخلی و برجام آغاز شده است که بسیاری از این تخریب ها هم ناجوانمردانه بوده است، این تخریب ها سازمان یافته است.

وی با اشاره به اینکه انتقاد سازنده جای خود را دارد و باید از آن استقبال کرد، افزود: با این وجود تخریب های سازمان یافته گاهی به شکل عمومی و گاهی هم موردی انجام شده و آن جریان، سازمان یافته و با برنامه تخریب ها را انجام داده و اکنون در آستانه انتخابات فرصت بهتری برای فضا سازی علیه دستاوردهای دولت یافته است. در حالی که بخش زیادی از دستاوردهای دولت، مثل برجام دستاور ملی بوده است. هر چند تمام بندهای برجام اجرا نشده است، اما برجام دستاورد ملی بوده است، که اکنون با تخریب غیر منصفانه مواجه شده است.

دولت تلاش کند تا در جامعه آرامش بیشتری برقرار شود و به اعتماد مردم آسیب نرسد تا مردم در زمان تصمیم گیری حضور حداکثری در پای صندوق ها پیدا کنند و انتخاب درست خود را انجام دهند.

ظریفیان خاطر نشان کرد: آنچه انجام می شود نه نقد مشفقانه، بلکه تخریب سازمان یافته در آستانه انتخابات است تا دستاوردهای دولت تحت الشعاع قرار بگیرد. شاید هیچ پروتکل بین المللی تاکنون بند به بند انجام نشده است. یک نمونه به طور مثال در قطعنامه 598 آیا عراق به همه وظایف خود عمل کرده است؟ در معاهدات بین المللی چنین اتفاقاتی رخ می دهد که با گفت وگو باید این مسائل حل شود، اما اکنون برجام هم بهانه ای برای تخریب دولت شده است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به حملات اخیر به منشور حقوق شهروندی، گفت: تدوین حقوق شهروندی یکی از وعده های روحانی در سال 92 بود، که بابت انجام باید به دولت دست مریزاد گفت، زیرا این که کار بزرگ و مبنایی این دولت بود، اما جریانی به جای نقد آن به تخریب حقوق شهروندی هم روی آورد.این تخریب ها با نزدیک شدن به زمان انتخابات تشدید می شود و دولت هم با آرامش آنجا که لازم است پاسخ منطقی بدهد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، همچنین تصریح کرد: دولت خیلی منطقی و با حوصله اقدامات خود را برای مردم تدوین کند و مراقب باشد که درگیر حواشی و دام هایی که برای او ایجاد کرده اند نیفتد. نان عده ای در تشویش افکار عمومی است و با ملتهب کردن جامعه سعی می کند سهم حضور مردم در انتخابات را کم کنند تا یک جریان حداقلی موفق شود.

ظریفیان در پایان تاکید کرد: دولت تلاش کند تا در جامعه آرامش بیشتری برقرار شود و به اعتماد مردم آسیب نرسد تا مردم در زمان تصمیم گیری حضور حداکثری در پای صندوق ها پیدا کنند و انتخاب درست خود را انجام دهند.


منبع : خبرگزاری ایسنا