تبیان، دستیار زندگی
ارغوان رضایی تنیسور مشهور ایرانی این روزها دوباره به ایران سفر کرده و برای نخستین بار به زادگاه مادری اش رشت رفته. او در این شهر زیبا در گفت وگویی بلندبالا و مفصل از هر دری سخن گفته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه خواندنی با ارغوان رضایی

ارغوان رضایی تنیسور مشهور ایرانی این روزها دوباره به ایران سفر کرده و برای نخستین بار به زادگاه مادری اش رشت رفته است.

بخش ورزشی تبیان

ارغوان رضایی

او در این شهر زیبا در گفت وگویی بلندبالا و مفصل از هر دری سخن گفته. وی درباره حال و هوای این روزهایش گفت: «چهار سال است به دلیل مصدومیت تنیس را کنار گذاشتم اما به تازگی دوباره تمریناتم را آغاز کردم تا با کمک پدر، مادر و برادرم دوباره به اوج برگردم. کناره گیری من از تنیس علاوه بر مصدومیت، دلایل دیگری هم داشت. مثلا در روز هشت ساعت تمرین کردن واقعا خسته کننده است. من سن چندانی هم ندارم و تازه در سن اوج تنیس هم هستم، فقط باید کمی بر روی فیزیک و بدنسازی کار کنم و به خودم چهار ماه فرصت داده ام تا به شرایط آرمانی برگردم.»

ارغوان در این گفت وگو به سیاست و دیدار جنجالی اش با رییس جمهور 4 سال گذشته ایران پرداخت: «نمی خواهم آن برداشت اشتباهی که از حرکت من شد را زیاد باز کنم و تشریح کنم. فقط انتظار نداشتم که آن سوءبرداشت از حرکت من صورت بگیرد. نه در فرانسه و نه در ایران به سمت سیاست نمی روم و در آن برهه تنها برداشت اشتباهی صورت گرفته بود.» ارغوان درباره رابطه اش با فدراسیون تنیس ایران نیز گفت: «رابطه خوبی با فدراسیون تنیس ایران ندارم. وقتی با مسوولان فدراسیون ایران صحبت می کنم، فکر می کنم اصلا متوجه صحبت هایم نمی شوند.

من دلم می خواهد که تنیس ایران پیشرفت کند اما آنها کار خودشان را انجام می دهند. برای مثال شماره یک تنیس ایران انوشا شاهقلی است که 13 سال پیش هم انوشا بود و الان هم انوشا است!

این یعنی تنیس ایران، پیشرفتی نکرده است. من شرایط حرفه ای تنیس روز دنیا را دارم می بینم و وقتی آن را با تمرینات و فدراسیون تنیس ایران مقایسه می کنم و یکسری رفیق بازی ها را می بینم مشخص است که تنیس ایران پیشرفتی نمی کند. هم من و هم پدرم اعلام کردیم که اگر کمکی می خواهید ما آمادگی داریم کمک کنیم اما استقبال نکردند.»

و تسلط جالب رضایی به زبان فارسی: «من با پدر و مادرم در فرانسه فارسی صحبت می کنم. اگر من گلایه ای هم کردم، فقط به دلیل ناراحتی است که همیشه اذیتم می کند. من از آن طرف همیشه سعی می کنم تنیس ایران را بالا ببرم اما از این طرف چه در بخش پسران و چه در بخش دختران ما پیشرفتی شاهد نیستیم.»


منبع : ایران ورزشی