تبیان، دستیار زندگی
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: فعلاً برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند اما در آینده این طرح به سمتی می رود که با انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی شاهد عرضه سوخت با قیمت های متفاوت باشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرضه بنزین با برندهای جدید از ماه آینده

فعلاً قیمت بنزین همان نرخ مصوب دولت است

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: فعلاً برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند اما در آینده این طرح به سمتی می رود که با انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی شاهد عرضه سوخت با قیمت های متفاوت باشیم.

بخش اقتصاد تبیان

title

«محمدرضا مظلومی» مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشستی خبری اظهار داشت: از سال 94 فعالیت خود را در زمینه برندسازی جایگاههای عرضه سوخت با برگزاری جلسات متعدد آغاز کردیم و نقطه نظرات صاحب‌نظران و جایگاه‌داران را جویا شدیم و بر این اساس دستورالعملی را تهیه و تدوین کردیم.

وی افزود: براساس این دستورالعمل، بیش از 50 شرکت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مراجعه کردند و 36 شرکت مدارک خود را ارائه دادند که از این تعداد، 31 شرکت صاحب صلاحیت شناسایی شدند که تاکنون 26 شرکت مجوز گرفتند و مدارک 5 شرکت نیز در دست بررسی و در جریان صدور مجوز است.

مظلومی با بیان اینکه "در طرح برندسازی، شرکت های مختلف می توانند جایگاههای موجود را تحت یک برند درآورند، یا جایگاههای موجود را خریداری کنند و یا اقدام به احداث جایگاه کنند"، گفت: 3 پالایشگاه نیز در میان شرکت‌هایی که محوز فعالیت در زمینه برند در عرضه سوخت را گرفته اند، حضور دارند که این پالایشگاهها، پالایشگاه شیراز، اصفهان و تبریز هستند و می‌توانند بنزین مورد نیاز را براساس شرایط اقتصادی خود هم تولید کنن و هم اقدام به واردات بنزین کرده و در جایگاههای تحت برند خود عرضه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 600 جایگاه عرضه سوخت مایع در کشور وجود دارد که 191 جایگاه، دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است، که این 191 جایگاه شرکتی نیز به زودی واگذار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر شرکت تحت نام هر برند می تواند حداکثر 20 درصد جایگاه‌های کشوری، 30 درصد جایگاه‌های استانی و 50 درصد جایگاه‌های یک شهرستان را در اختیار بگیرند.

وی افزود: صاحبان برند خود نظارت لازم را در عرضه بنزین هم از لحاظ کیفی و کمی برعهده دارند و شرکت ملی پخش نیز نظارت عالیه را بر این برندها انجام می‌دهد.

مظلومی با تأکید بر اینکه "فعلا در طرح برندسازی قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند"، گفت: فعلاً برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند اما در آینده این طرح به سمتی می رود که با انحصارزدایی و ایجاد فضای رقابتی شاهد عرضه سوخت با قیمت های متفاوت ناشی از عرضه بنزین با کیفیت تر و با خدمات بهتر باشیم.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه "هنوز از شرکت های هواپیمایی بابت فروش سوخت طلبکاریم"، گفت: در حال مذاکره برای تسویه مطالباتمان هستیم و به زودی با شرکت‌های خصوصی برای واگذاری عرضه سوخت هواپیماها وارد مذاکره می‌شویم تا برندها نیز بتوانند در این زمینه همکاری داشته باشند.

مظلومی از عرضه سوخت توسط برندها از ماه آینده خبر داد و گفت: عرضه بنزین تحت نام برندهای صاحب صلاحیت از بهمن ماه در کشور آغاز می شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .