تبیان، دستیار زندگی
معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از رفتار مغرضانه سازمان های بین المللی گفت: این سازمان ها نه تنها برای حل اوضاع جنگ در برخی از کشورها فعالیتی نمی کنند، بلکه در جهت منافع کشورهای قدرتمند حرکت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احضار 20 نفر در پرونده فیش های نجومی

معاون اول قوه قضاییه با انتقاد از رفتار مغرضانه سازمان های بین المللی گفت: این سازمان ها نه تنها برای حل اوضاع جنگ در برخی از کشورها فعالیتی نمی کنند، بلکه در جهت منافع کشورهای قدرتمند حرکت می کنند.

بخش سیاست تبیان

فیش های نجومی،قوه قضاییه،اژه ای،معاون اول،فیش حقوقی،بین المللی،دادسرا،تفاهم نامه،بازرسی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در دیدار با رئیس بازرسی و نظارت ارمنستان کهروز گذشتهبرگزار شد، اظهار داشت: دیدارها هرچه برای هر دو کشور و اهداف انسانیت مفید باشد، توسعه بهتری نسبت به گذشته در روابط بین دو کشور ایجاد می شود.

آقوان هوسپیان رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان گفت: چند سال اخیر تفاهم نامه ای امضا کردیم که در تاریخ قضایی ارمنستان بسیار ویژه و خاص بود.تفاهم نامه های قضایی باید در راستای اهداف جامعه بشری و خدمت به ملت باشد.

آقوان هوسپیان با تأکید بر ضرورت توسعه قضایی بین دو کشور گفت:در این راستا سفر اخیر گام مهمی در ایجاد توسعه بیشتر فراهم می کند.در دیدار قبلی به گرفتاری های بشر اشاره و بر راه های رفع موانع رسیدن به کمال عالی انسانیت تأکید شد.

درباره پرونده فیش های نجومی؛ بیش از 20 نفر دعوت یا احضار شده اند که ممکن است برخی از احضاریه ها رسمی نباشد و چند تن از اعضای صندوق توسعه ملی در بین احضار شدگان بوده که پرونده در حال بررسی است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دنیا امروز گرفتار جنگ و جنایت های بی شمار است و سازمان های بین المللی نه برای پیشگیری و حل مشکلات، بلکه در جهت منافع کشورهای قدرتمند قرار گرفته اند. اگر چه در بسیاری از کشورهای منطقه جنگ حاکم است، اما کشورهای ارمنستان و ایران از امنیت خوبی برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تصریح کرد: با امر نظارت است که کجی ها و فسادها شناسایی و از بین می روند، فساد موجب فروپاشی کشورها می شود.

وی افزود: بازرسی به این معنا نیست که مچ مفسدی گرفته شود، بلکه به معنای نظارت و بازرسی بر عملکرد ها است، اگر نظارت نباشد امکان گرایش به فسادها وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تسهیل در رفت و آمد بین دو کشور،گفت: با این اوصاف می توان در سایر زمینه ها نیز همکاری های ویژه ای داشت، حتی شنیده ام که در کشور ارمنستان آموزش زبان فارسی انجام می شود.

رئیس نظارت و بازرسی ارمنستان هم در ادامه گفت: در بسیاری از حوزه ها این همکاری وجود دارد.

درباره ابلاغ حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش، اطلاعی ندارم

سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران درباره اینکه حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش ابلاغ نشده و وکیل متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفته که پرونده به شعبه دادگاه بدوی ارسال شده است، اظهار داشت: به طور طبیعی وقتی پرونده از دیوان عالی بر می گردد، اگر نیاز به ضمایم و یا کسر آماری باشد، به شعبه هم عرض بر می گردد که ممکن است فاصله زمانی داشته باشد، من اطلاعی ندارم اگر به شعبه هم عرض برگردد، همه مطلع می شوند. وی درباره ابلاغ حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش افزود: من از این موضوع اطلاعی ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای درباره فیش های نجومی نیز گفت: در این زمینه بیش از 20 نفر دعوت یا احضار شده اند که ممکن است برخی از احضاریه ها رسمی نباشد و چند تن از اعضای صندوق توسعه ملی در بین احضار شدگان بوده که پرونده در حال بررسی است.

وی افزود: سازمان بازرسی و سایر دستگاه ها لیست هایی را ارائه دادند که در حال راست آزمایی این لیست ها هستیم، زیرا برخی از آن ها خود اظهاری افراد بوده است که ما در حال انطباق آن ها با قانون و واقعیت هستیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره شکایت علی مطهری علیه مقام قضایی مشهد که به دادسرای روحانیت ارجاع شده است گفت: اصلا از این موضوع اطلاعی ندارم و رسیدگی من در حیطه بررسی نامه ریاست جمهوری است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای درباره توریست فرانسوی که چهار ماه در دشت کویر ایران ناپدید شده است، افزود: اگر فردی توسط مقامات قضایی و انتظامی دستگیر شود چه داخلی و چه خارجی به خانواده شخص اطلاع خواهیم داد، حال اگر این شخص خارجی باشد به سفارتخانه و خانواده او اطلاع داده خواهد شد و تاکنون موردی به ما اعلام نشده است.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان