تبیان، دستیار زندگی
عضو ارشد جنبش حماس با انتقاد شدید از سیاست های مسئولان عالی رتبه این جنبش در قبال سوریه، اظهار داشت: حماس با ترک سوریه مرتکب اشتباه شد و از پشت به این کشور خنجر زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماس از پشت به سوریه خنجر زد

عضو ارشد جنبش حماس با انتقاد شدید از سیاست های مسئولان عالی رتبه این جنبش در قبال سوریه، اظهار داشت: حماس با ترک سوریه مرتکب اشتباه شد و از پشت به این کشور خنجر زد.

بخش سیاست تبیان

حماس،بحران سوریه،جنگ سوریه،داعش،گروه تروریستی،سیاست،جنبش حماس،مقاومت،حمایت ایران از سوریه

«محمود الزهار»، عضو ارشد جنبش حماس در سخنانی به انتقاد شدید از سیاست مسئولان عالیرتبه این جنبش در قبال سوریه پرداخت. بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: "حماس با ترک سوریه مرتکب اشتباه شد و خالد مشعل مسئول اصلی این اشتباه است. خالد مشعل و اسماعیل هنیه هر دو رابطه نزدیکی با مقامات قطر دارند."

وی تصریح کرد: ما هیچگاه حمایت های سوریه از خود را فراموش نمی کنیم. سوریه همواره حامی حماس و گروه های مقاومت اسلامی در فلسطین بوده است. اما ما با سوریه چه کردیم؟ به آن خیانت کردیم و از پشت به آن خنجر زدیم.

"خالد مشعل تمامی اصولی را که حماس بر پایه و اساس آن شکل گرفت، قربانی کرد."

الزهار همچنین اظهارد اشت: حال سوال این است که چگونه این اتفاق افتاد؟ علت اصلی این اتفاق و خیانت حماس به سوریه این بود که زمامداران این جنبش در راستای پیاده سازی پروژه های طرف های خارجی گام برداشتند.

عضو ارشد حماس همچنین با اشاره به جوسازیی های رسانه های سعودی قطری با طرح ادعاهای کشتار غیرنظامیان سوری توسط نظامیان در حلب، گفت: اینها نمایشنامه هایی هستند که غرب آنها را برای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اجرا می کند.

وی همچنین با بیان اینکه خود را شایسته ترین فرد برای تصدی پست ریاست دفتر سیاسی حماس می داند، گفت: خالد مشعل تمامی اصولی را که حماس بر پایه و اساس آن شکل گرفت، قربانی کرد.

این عضو ارشد حماس همچنین با بیان اینکه ایران حامی حقیقی مسأله فلسطین است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گروه های مقاومت فلسطین حمایت های مالی و تسلیحاتی به عمل آورده است.

وی ضمن مهم و ضروری خواندن حضور ایران در سوریه، تصریح کرد: حضور ایران در سوریه تضمین کننده موازنه قدرت در منطقه بوده و اقدامی کاملا ضروری است.


منبع : خبرگزاری مهر