تبیان، دستیار زندگی
از جمله مطالبی که در این هفته به آن ها پرداختیم، می توان به مواد غذایی زمستانه، کله پاچه، نوشیدنی های ضداسترس، خواص کلم سنگ، آلودگی هوا، فشارخون بالا، سنگ کلیه و ... اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمستان، کله پاچه و آلودگی هوا

از جمله مطالبی که در این هفته به آن ها پرداختیم، می توان به مواد غذایی زمستانه، کله پاچه، نوشیدنی های ضداسترس، خواص کلم سنگ، آلودگی هوا، فشارخون بالا، سنگ کلیه و ... اشاره کرد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
کله پاچه، آلودگی هوا، سوپ

یک نوشیدنی ضداسترس و حال خوب کن
اصلاح تغذیه و گنجاندن مکمل های طبیعی در رژیم غذایی می تواند راهی برای کاهش استرس باشد. ترکیب مواد غذایی حاوی ویتامین B و C می تواند باعث ایجاد آرامش بیشتر شده و تا حدی استرس را کاهش دهد. در این مطلب یک نوشیدنی ساده معرفی می کنیم که مصرف آن شما را در کنترل استرس هایتان یاری می رساند.

6 توصیه برای داشتن تغذیه ای سالم
داشتن تغذیه سالم یک تصمیم فردی است. خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید کنترل سلامت جسم و روحتان را به دست بگیرید و بهترین انتخاب های غذایی را داشته باشید. اگر مصمم هستید تغییراتی در رژیم غذایی بدهید و تغذیه سالمی داشته باشید این توصیه ها را در نظر بگیرید.

چرا زیاد نفخ می کنید؟
نفخ شکم یکی از مشکلات رایج گوارشی است و خیلی از افراد تصور می کنند علت آن فقط مصرف برخی مواد غذایی نفاخ است؛ اما عوامل دیگری نیز در بروز این مشکل گوارشی دخالت دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اگر اهل کله پاچه هستید، بخوانید
گرچه برخی حتی نمی توانند از جلوی در طباخی ها هم رد شوند در عوض شنیدن نام کله پاچه نیز هوش از سر خیلی ها می رباید. البته تصور نکنید فقط ما ایرانی ها کله پاچه خور هستیم. از آنجایی که این غذای کمابیش بدبو مغذی است شهرت زیادی در آمریکای شمالی و حتی اروپا نیز دارد.

15 خاصیت فوق العاده کلم سنگ
کلم سنگ! نام دیگرش کلم قمری است. یار دیرینه آشپزخانه مادرها و مادربزرگ ها و یکی از ترکیبات آش های زمستانی است. این کلم یک سبزی غده ای و زیرخاکی مفید بوده و مانند دیگر اعضای خانواده اش مغذی است.

آیا موز چاق کننده است؟
در باور عمومی موز یک میوه پرکالری است و باعث چاقی می شود. بنابراین افرادی که قصد لاغر شدن دارند باید از خوردن آن پرهیز کنند. اما متخصصان معتقدند موز با وجود انرژی زا بودن الزاماً باعث چاقی نمی شود. در ادامه در خصوص این موضوع بیشتر توضیح می دهیم.

بروکلی و امگا 3 ها برای مقابله با آلودگی هوا
بدون شک نوشیدن میزان زیادی شیر و به طور کلی مایعات زیاد، آب لیموترش و غیره برای دفع این سموم کارساز است. اما محققان معتقدند که مصرف بروکلی و امگا 3 ها نیز قدرت بدن را در برابر آلودگی هوا بالا می برند. در این مطلب به بررسی اثرات این مواد غذایی می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آشنایی با روش تهیه شکلات
برای تهیه مایه شکلات، چهار قاشق غذاخوری کره را در ظرفی می ریزیم و روی کتری در حال جوش قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس هفت قاشق غذاخوری پودر کاکائو را اضافه کرده...

چگونه کمبود وزن خود را جبران کنیم؟
کاهش وزن بدن نسبت به اندازه طبیعی را لاغری می نامند. این امر اغلب به علت کم شدن چربی بدن صورت می گیرد. تعیین وزن ایده آل برای افرادی با اندازه های مختلف قد و شرایط فیزیولوژیک متفاوت، کاری بسیار دشوار است.

با این مواد غذایی: تنتان گرم و دلتان خوش 
فصل پایانی سال است و نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد. برای اینکه در این روزهای سرد تنتان از سرما نلرزد و دلتان گرم و خوش باشد بیشتر به تغذیه تان برسید. در این مطلب شما را با چند ماده غذایی مناسب برای روزهای سرد بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

افرادی که فشارخون بالا دارند چه بخورند؟
فشارخون بالا یکی از بیماری هایی است که مزمن تلقی می شود و ویژگی آن افزایش فشار در رگ های خونی است. متأسفانه این مساله برای بدن ایجاد مشکل می کند و باید از آن پیشگیری و نسبت به کنترل آن اقدام کرد.

سنگ کلیه: از این مواد غذایی بپرهیزید
مواد غذایی نقش کلیدی در تشکیل یا پیشگیری از سنگ کلیه دارند. اگر سنگ کلیه دارید یا خودتان را مستعد آن می دانید تا حد امکان از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.