تبیان، دستیار زندگی
وظیفه روابط عمومی ها ارتباط مناسب با جامعه مخاطبان سازمان است که می بایست رضایت خاطر مردم را به نحوی شایسته فراهم کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی یعنی مردم داری

وظیفه ی روابط عمومی ها ارتباط مناسب با جامعه مخاطبان سازمان است که می بایست رضایت خاطر مردم را به نحوی شایسته فراهم کند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مازیار ناظمی

به گزارش  روابط عمومی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ورزش و جوانان استان البرز ضمن بیان این که " روابط عمومی یک هنر است" گفت: باید خودتان را در جایگاه مدیر افکار عمومی بدانید .

مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ورزش و جوانان استان البرز ضمن بیان نکاتی در رابطه با سابقه ی فعالیت خود در این عرصه اظهار کرد: بدون شک هر فعالیتی که در سازمان و یا دستگاهی صورت می گیرد، 50 درصد با برنامه ریزان و انجام دهندگان آن فعالیت و 50 درصد ما بقی منوط به نحوه ی اطلاع رسانی و انعکاس آن رویداد و یا دستاورد توسط روابط عمومی می باشد .

وی ادامه داد: نقش مدیریت در موفقیت و تاثیرگذاری روابط عمومی ها بسیار مهم بوده و این نگاه و اهمیت قائل شدن مدیران برای روابط عمومی است که عملکرد این حوزه را موثرتر می کند.

ناظمی با بیان این که "روابط عمومی یعنی مردم داری" افزود: حقیقتا کار در حوزه ی روابط عمومی یک عشق است و کسانی که وارد این عرصه می شوند علاقمند و عاشق واقعی آن هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تفاوت جنس کار در روابط عمومی با سایر حوزه ها گفت: روابط عمومی یکی از سخت ترین کارها و فعالیت ها است و شخصی پیگیر و تلاشگر را می طلبد که در این راه دارای ایده، خلاقیت و ابتکار نیز باشد.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به حوزه ی روابط عمومی شد و گفت: مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که در واقع تقویت روابط عمومی، تقویت سازمان و دستگاه است و دستاورد و موفقیت حاصل از آن متوجه خود مدیران می شود.

ناظمی خطاب به مسئولان روابط عمومی ادارت شهرستان ها، هیئت ها ی ورزشی و سمن ها خاطر نشان کرد: به مرور زمان تعریف روابط عمومی در حال تغییر است و شما باید خود را فراتر از شرایط کنونی و در جایگاه مدیر افکار عمومی بدانید.

وی روابط عمومی را یک هنر برشمرد و اظهار کرد: محتوا ایجاد کردن، مدیریت بحران و کار در این حوزه به طور کلی یک هنر است و شما هنرمندان این عرصه هستید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان به ارزش های خبری اشاره کرد و گفت: سعی کنید در تولید محتوا و خبر به ارزش دربرگیری توجه زیادی داشته باشید که هر چه خبر افراد و محدوده ی وسیع تری را در بر گیرد به همان میزان نیز مخاطبان و خوانندگان بیشتری خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در ابتدای روی کار آمدن، آئین نامه ی روشنگری رسانه ای را تدوین و به تمامی دستگاه ها ابلاغ کرد که ما نیز به تبع آن آئین نامه را به تمامی فدراسیون ها و استان ها فرستادیم و از روابط عمومی اداره کل البرز نیز می خواهیم آن را در اختیار هیئت های ورزشی و سمن ها قرار دهد.

ناظمی از روابط عمومی ها خواست تا در لحظه پاسخگوی رسانه ها و جامعه باشند و افزود: در بحث اطلاع رسانی مهم این است که بر اخبار مورد نیاز جامعه تمرکز پیدا کرده و آن را به موقع و به اندازه بگوئیم.

وی با تاکید بر لزوم حضور مسئولان روابط عمومی در جلسات روسا و مدیران تصریح کرد: هر سازمان و تشکیلاتی یک سخنگو می خواهد که می بایست آن سخنگو روابط عمومی باشد و لازمه ی این مسئله اطلاع دقیق از وقایع و رویدادهای دستگاه است که با حضور مسئول روابط عمومی در جلسات مهم بدست خواهد آمد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: از این که در جمع روابط عمومی هیا ورزش و جوانان استان البرز بودم بسیار خرسندم و امیدوارم با تلاش و همت شما فعالان حوزه ی روابط عمومی و اطلاع رسانی، رشد و توسعه ی این استان نوپا بیش از گذشته تسریع و تسهیل شود.