تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه دائمی و کارگاه تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان در حال راه اندازی و ساخت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی خواهد داشت

مدیرکل میراث  فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه دائمی و کارگاه تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی در سمنان در حال راه اندازی و ساخت است.

بخش هنری تبیان

نمایشگاه صنایع دستی سمنان

صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی اظهار کرد: این نمایشگاه کنار ترمینال سمنان در محوطه ای به مساحت پنج هزار مترمربع شامل غرفه های نمایشگاهی و ... است. یک هزار و 200 مترمربع از این فضا به نمایش و ورک شاپ ساخت صنایع دستی اختصاص پیدا می کند.

او با اشاره به این که تا کنون فاز اول ساخت این نمایشگاه به پایان رسیده است، ادامه داد: پیشرفت کار ساخت نمایشگاه تا کنون 28 درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: امیدوارم با حمایت سازمان میراث فرهنگی و مسئولان استانی برای تامین اعتبار پروژه، این نمایشگاه تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که برای اولین بار است که در سمنان نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود، افزود: نمایشگاه دائمی می تواند در حمایت از هنرمندان در زمینه تولید و ارائه آثار، جذب گردشگران و رونق هنرهای سنتی استان موثر باشد.

در استان سمنان، چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.


منبع:روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی