تبیان، دستیار زندگی
در دوران کودکی معلمی داشتم که بند ساعت مچی اش را با رنگ لباسش ست می کرد، هر روز که وارد کلاس می شد، چشمم به رنگ ساعت و لباسش بود که ببینم باز هم ست شده یا نه!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی درباره ی ساعت مچی که همه باید بدانند.

در دوران کودکی معلمی داشتم که بند ساعت مچی اش را با رنگ لباسش ست می کرد، هر روز که وارد کلاس می شد، چشمم به رنگ ساعت و لباسش بود که ببینم باز هم ست شده یا نه!

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

نکاتی درباره ی ساعت مچی که همه باید بدانند.


یک ساعت مچی مناسب، می تواند شما را بیش از آنچه می پندارید، بهتر جلوه دهد، البته بسته به نوع محلی که می خواهید به آنجا بروید، مهمانی، سرکار، ورزش و یا مسافرت.
شکل ساعت

اول از همه باید تکلیفتان را با شکل و قاب ساعت مشخص کنید؛ دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل، شکل هایی هستند که بیشتر از بقیه استفاده می شوند. معمولا جوان ها بیشتر از ساعت های دایره ای شکل استفاده می کنند چون هم اسپرت تر است و هم اینکه تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه بیشتر از هرچیزی سلیقه ای است.

شما ممکن است با اینکه مچ دست لاغری دارید، ساعتی با قاب بزرگ را بپسندید یا اینکه با وجود اینکه رنگ پوستتان تیره است، رنگ زغالی را به عنوان رنگ ساعت انتخاب کنید، پس قانون خاصی در این باره وجود ندارد. اگر می خواهید ساعت را با رنگ لباس و شکل لباستان ست کنید، می توانید از ساعت هایی که زیاد گران نیستند و رنگ ها، مدل ها و شکل های مختلفی دارند، استفاده کنید. اگر هم می خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، می توانید ساعتی را انتخاب کنید که یا رنگی رنگی هستند که به همه لباس هایتان بیاید یا از جنسی که رنگ لباس شما را انعکاس می دهند.


محل استفاده
هنگامی که به یک مراسم رسمی مانند ختم، عروسی، جشن فارغ التحصیلی و ... می روید همیشه از ساعت های مچی رسمی استفاده کنید. ساعت های مچی رسمی معمولا از فلزات گرانبهایی چون طلا، نقره و یا پلاتین ساخته شده اند و قطر صفحه این دسته از ساعت های مچی بیش از 41 میلی متر نخواهد بود. همچنین در این نوع اماکن هرگز از ساعت های کامپیوتری استفاده نکنید.
همیشه به خاطر داشته باشید که انتخاب ساعت مچی اسپرت به نوع فعالیتی که قصد شرکت در آن را دارید بستگی دارد. ساعت های مچی مسابقه ای، شیرجه، خلبانی و... اساسا زمانی از ساعت مچی اسپرت استفاده خواهید نمود که می خواهید از آن به عنوان قطب نما، عمق سنج، ارتفاع سنج و .... استفاده نمایید.

ساعت های مچی که ضخامت بند آن بیش از 35 میلی متر باشد به سختی تعمیر شده و بندهای آن گرانقیمت هستند.


چند نکته کاربردی
1-هرگز از ساعت مچی اسپرت به همراه کت و شلوار استفاده نکنید.
2-به یاد داشته باشید که جنس ساعت مچی با سایر جواهرات شما باید یکسان باشد. به عنوان مثال اگر یک خانم هستید و از ساعت پلاتینی استفاده نموده اید باید گردنبند، گوشواره و ... از جنس پلاتین داشته باشید. می توانید دستبندهایی را هم با ساعتتان ست کرده و در همان دستی که ساعت انداخته اید، در کنار ساعتتان به دست کنید.
3- آقایان نیز توجه داشته باشند که جنس ساعت و دکمه سردست آنان نیز باید یکسان باشد.
4- هنگامی که از ساعت مچی بند چرمی استفاده می کنید حتما به یاد داشته باشید که باید ساعت خود را با کمربند و کفش خود ست نمایید.
5-همواره ساعت مچی خریداری کنید که ضخامت بند آن 10، 12، 14، 16، 20 و 22 میلی متر باشد چرا که در دسترس تر بوده و قیمت مناسب تری دارند. ساعت های مچی که ضخامت بند آن بیش از 35 میلی متر باشد به سختی تعمیر شده و بندهای آن گرانقیمت هستند.


نگهداری از ساعت
قاب و بدنه ساعت ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می شود. بسته به اینکه کدام جنس را بیشتر دوست دارید و می پسندید، نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها هم متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت تر است و مسلما از همه دیرتر خراب می شود. جنس آلومینیوم هم معمولا در ساعت هایی که در سوئیس ساخته می شوند، استفاده می شود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مثل وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت ها هستند، حساسند.
به جز مواد شوینده شیمیایی، اگر از عطرها و اسپری ها استفاده می کند، هم به سوراخ تر شدن لایه اوزون کمک کرده اید و هم اینکه ساعت تان را کدرتر و مات تر کرده اید. کرم های دست و صورت و کرم های ضدآفتاب هم به جز اینکه باعث می شوند که ساعت جرم بگیرد، عمر آنها را هم کم می کند.
اگر می خواهید هم زیاد هزینه نکنید و هم خیلی با ساعتتان احساس خوشتیپی کنید، از اولین دستفروشی که دیدید، هفت هشت مدل ساعت مچی مختلف انتخاب کنید و هر کدام را با لباسی خاص ست کنید، البته داشتن یک ساعت مچی با جنس خوب و برای استفاده در مراسم ها هم بد نیست و توصیه می شود.


منابع:چی بپوشم، برترین ها، همشهری جوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.