تبیان، دستیار زندگی
یکی از مهمترین سرکردگان گروه های مسلح حلب در اختیار ما بود و هیچ کس به آنها آسیبی وارد نکرد و آنها را به محله های شرقی حلب بازگرداندیم، زیرا ما بر اساس ارزش های انسانی و اخلاقی والا رفتار می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه مهم فرمانده نیروهای همپیمان سوریه

یکی از مهمترین سرکردگان گروه های مسلح حلب در اختیار ما بود و هیچ کس به آنها آسیبی وارد نکرد و آنها را به محله های شرقی حلب بازگرداندیم، زیرا ما بر اساس ارزش های انسانی و اخلاقی والا رفتار می کنیم.

بخش سیاست تبیان

سوریه،حلب،آزادسازی حلب،تروریست،داعش،اخبار داعش،جهاد نکاح،جنایات داعش،اقتصاد سوریه،بیانیه،بشار اسد

فرمانده نیروهای همپیمان سوریه در واکنش به حوادث اخیر مربوط به عملیات تبادل تروریست های باقی مانده در شرق حلب با غیرنظامیان شهرک های محاصره شده کفریا و فوعه بیانیه مهمی صادر کرد. در بیانیه فرمانده نیروهای همپیمان سوریه آمده است:

اول: تأکید می کنیم در نتیجه تماس های سیاسی نمایندگان روسیه، سوریه و همپیمانان با ترکیه، جیش الفتح و احرارالشام توافقی درباره عملیات تبادل به دست آمد که بنا بود امروز به سرانجام برسد.

ما برای حرف های خود ارزش قائلیم و به آن احترام می گذاریم و تأکید می کنیم که کشورهای حامی افراد مسلح و تأثیر گذار بر این افراد همچنان فرصت دارند تا به تعهدات خود عمل کنند.

دوم: این توافق بر مبادله بیماران، مجروحان و سالخوردگان ساکن شهرک های کفریا و فوعه و انتقال آنها به حلب در مقابل تکمیل خروج افراد مسلح و خانواده هایشان با سلاح فردی از شرق حلب تصریح می کند و این که این عملیات به صورت همزمان انجام شود.

سوم: این توافق در پی اعتراض مردم کفریا و فوعه و حرکت کاروان افراد مسلح خارج شده از شرق حلب به سمت مناطقی که توافق شامل آنها نمی شود و نیز به سبب بی اعتنایی جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه به مسائل برحق مردم کفریا و فوعه که در محاصره هستند، برقرار گردید.

چهارم: برای جلوگیری از شکست توافق اول و وخامت اوضاع و جلوگیری از درگیری میان مردم معترض کفریا و فوعه با افراد مسلح، به خاطرحفظ جان مردم دخالت کردیم و افراد مسلح و خانواده هایشان را به محله های شرقی حلب برگرداندیم، زیرا در اخلاق و مرام ما نیست که وقتی به گروگان ها امان دادیم، آنها را بازداشت کنیم.

پنجم: یکی از مهمترین سرکردگان گروه های مسلح حلب در اختیار ما بود و هیچ کس به آنها آسیبی وارد نکرد و آنها را به محله های شرقی حلب بازگرداندیم، زیرا ما بر اساس ارزش های انسانی و اخلاقی والا رفتار می کنیم. بر این اساس:

1- تاخیر در اجرای توافق و وارد نشدن اتوبوس ها به دو شهرک(کفریا و فوعه) و آتش زدن پنج اتوبوس در حالی صورت گرفت که افراد مسلح و حامیان بین المللی آنها بر حفظ این وسایل و امنیت آنها تاکید کرده بودند، این اقدام افراد مسلح، اقدامی غیرانسانی، غیر اخلاقی و جنایتکارانه و بیانگر تجاوز مستمر آنها به کرامت مردم و نادیده گرفتن جان آنهاست.

2- بر این باوریم که این خدعه و نیرنگ(تروریست ها) تاثیری بر ما ندارد و ما مسئولیت آن را متوجه تروریست ها و کشورهای حامی آنها می دانیم، از آنها می خواهیم به تعهدات خود عمل کنند، به آنها اعلام می کنیم عناصر مسلح شما که خواهان خروج با سلاح فردی شان هستند، تنها در صورت خروج غیرنظامیان از کفریا و فوعه خارج خواهند شد و هرگونه تاخیر دراین زمینه به خاطر اقدامات شماست و مسئولیت آن متوجه شماست.

3- ما برای حرف های خود ارزش قائلیم و به آن احترام می گذاریم و تأکید می کنیم که کشورهای حامی افراد مسلح و تأثیر گذار بر این افراد همچنان فرصت دارند تا به تعهدات خود عمل کنند.


منبع : خبرگزاری تسنیم