تبیان، دستیار زندگی
یک نویسنده کودک و نوجوان از نویسندگان خواست تا در برابر فاجعه کودک کشی در یمن واکنش نشان دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست حمایت برای کودکان یمن

یک نویسنده کودک و نوجوان از نویسندگان خواست تا در برابر فاجعه کودک کشی در یمن واکنش نشان دهند.

بخش ادبیات تبیان
کودکان یمن

محمد میرکیانی با اشاره به موضوع کودک کشی در یمن، از نویسندگان و هنرمندان خواست در مقابل این فاجعه انسانی واکنش نشان دهند.

این نویسنده کودکان و نوجوانان گفت: یونیسف اعلام کرده بر اثر حمله عربستان سعودی و محاصره همه جانبه یمن، هر 20 دقیقه یک کودک یمنی می میرد. در این بین، سکوت دردناک کشورهای غربی بسیار تلخ و اندوهبار است. معلوم نیست نهادهای بین المللی که خود را حامی حقوق کودکان می دانند چرا اقدامی نمی کنند.

او در ادامه تاکید کرد: باید از کشورهای حامی متجاوزان به ویژه کشورهای انگلیس و آمریکا که بالاترین آمار فروش سلاح را به عربستان سعودی به خود اختصاص داده اند پرسید چه سهمی از این فاجعه دارند و افتخارآفرینی کدامشان بالاتر است؟! من فکر می کنم در این روزهای سراسر رنج و اندوه کودکان یمن، همکاران هنرمند و نویسندگان هم باید کاری بکنند، حتی با کوتاه سخنی و نگارش چند واژه. شاید در این هیاهو صدایی به گوش انسان های حق طلب و حامیان کودکان رنج دیده در دنیا برسد.

محمد میرکیانی نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» با موضوع تهاجم فرهنگی است که سال 70 به نگارش درآمده است. چاپ تازه ای از این کتاب با یادداشتی که مقام معظم رهبری بر آن نوشتند در مردادماه رونمایی شد. در رمان «تن تن و سندباد» قهرمانان فیلم های تلویزیونی و سینمایی غربی و قهرمانان ادبیات کهن و افسانه های عامیانه شرقی و ایرانی نقش آفرینی می کنند.


منبع: ایسنا