تبیان، دستیار زندگی
زمستان و تابستان ندارد، پزشکان توصیه می کنند باید در مقابل آفتاب و برف از عینک افتابی استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عینک آفتابی مناسب با صورت شما کدام است؟

زمستان و تابستان ندارد، پزشکان توصیه می کنند باید در مقابل آفتاب و برف از عینک آفتابی استفاده کرد.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

عینک آفتابی مناسب با صورت شما کدام است؟


عینک های آفتابی برای سلامت چشم استفاده می شوند، اما امروزه به عنوان یکی از ابزار خوش تیپی و زیبایی در عموم شهرت دارد، برای این که بتوانیم یک عینک آفتابی که به صورتمان بیاید و ما را بیش از پیش زیباتر کند، تهیه کنیم، باید نکات زیر را بدانیم.
1- تضاد : شکل قاب عینک شما باید در تضاد با فرم صورتتان باشد؛ بنابراین اگر فرم چهره شما گردتر است به عینکی با فریم گوشه دار بیشتر احتیاج دارید، اما اگر فرم صورتتان زاویه دار است باید فریم هایی در اشکال منحنی انتخاب کنید تا بتواند زاویه های قالب صورت را کاهش دهد.

2- تناسب : به طور کلی شما به فریمی نیاز دارید که متناسب با قالب کل صورتتان باشد. شرایط این تناسب در مواردی که قصد خرید عینک آفتابی را دارید با مواقعی که عینک طبی تهیه می کنید تفاوت دارد؛ در واقع عینک آفتابی باید فریم بزرگتری داشته باشد که پوشش دهی آن برای چشم ها و دور چشم بهتر باشد، اما مدلی که برای عینک آفتابی مناسب است لزوما برای عینک طبی هم مناسب نخواهد بود.

3-رنگ : رنگی را برای عینک آفتابی خود انتخاب کنید که تکمیل کننده سایر ویژگی های چهره تان باشد. رنگ مشکی همیشه برای مشخص کردن و نشان دادن خطوط اصلی چشم مناسب است. فریم عینک هایی که رنگ متضادی با تُن رنگ چهره و موهایتان دارند مشخصا روی صورت بیشتر خود را نشان می دهند اما با این حال انتخاب رنگ فریم عینک دودی بستگی به سلیقه شما دارد که بخواهید چقدر روی صورتتان جلوه کند.
اگر شما صورت و پوست سفیدی دارید : بهتر است از رنگ های تند استفاده کنید مانند قرمز ، قهوه ای ، آبی ، مشکی ، به شما می آیند .
اگر پوست صورتتان سفید نیست و مات می باشد : بهتر است از رنگ های مانند سفید ، مشکی ، خاکستری استفاده کنید .
اگر صورت مربع شکلی دارید : قاب و فرم های را انتخاب کنید که گرد و یا بیضی باشند زیرا انحنا و حالت خمیدگی که این عینک ها دارند باعث می شوند که صورت شما را از حالت مربع شکل خارج کند و حالت مربع بودن صورتتان را کاهش می دهد .

اگر صورت گردی دارید : قاب و فرم های کشیده و مربع را انتخاب کنید و البته اگر در گوشه ی عینک ها حالت زاویه دار باشند بسیار مناسب است ، زیرا صورت شما را به اصطلاح سرو سامان می دهد و از حالت گردی خارج می سازد و البته به یاد داشته باشید ، افرادی که صورت گردی دارند نباید از عینک های که فرم شان گرد است استفاده کنند زیرا گردی صورت شما افزایش می یابد .

عدسی های زرد یا كهربایی رنگ برای محیط هایی كه شفافیت بالایی دارند یا فعالیت های ورزشی مناسب ترند.

اگر شما صورت بیضی شکلی دارید : فرم های مستطیل شکل و کشیده باعث می شوند که صورت شما کشیده به نطر برسد . افرادی که صورت های بیضی دارند ، بهترین حالت و فورم را دارند زیرا به صورت های بیضی همه ی مدل فرم و قاب عینک می آید و آنها می توانند هر فرمی را که دوست دارند انتخاب کنند . و فقط نکته ای که متذکر می شویم و آن این است که از عینک های که فرم و قاب ظریفی دارند، استفاده نکنید .

اگر شما صورتی مستطیل شکل دارید: بهتر است از فرم های استفاده کنید که در گوشه های آن گرد هستند و دارای زاویه ی گرد می باشند ، زیرا برای اینکه حالت تعادلی بین صورتتان و فرم عینک تان برقرار کنید این حالت بهترین است.
اگر صورتتان ذوزنقه ای است :اگر فرم صورت تان در ناحیه فک و چانه پهن است سعی کنید از استایل فریم نیمه یا مدل گربه ای کشیده استفاده کنید تا توجه را به قسمت بالایی صورت جلب و تعادلی با خط فک تان پیدا کند.
كدام رنگ عینك آفتابی
بعضی ها عادت دارند تا رنگ عینك آفتابی شان را با تیپ و لباسشان مطابقت بدهند و به اصطلاح «ست» كنند اما رنگ عدسی عینك های آفتابی در نوع كاری كه شما انجام می دهید تأثیرگذار است. به طور كلی عینك هایی با رنگ دودی و قهوه ای كمرنگ برای هر نوع مصرفی، به ویژه رانندگی ایده آل به شمار می روند. عینك های دودی بدون تأثیر گذاشتن روی رنگ اجسام تنها میزان نور آنها را كاهش می دهند. عدسی های سبز رنگ بخشی از طیف رنگ آبی را كاهش داده و درخشندگی سطوح را كاهش می دهد. عدسی های زرد یا كهربایی رنگ برای محیط هایی كه شفافیت بالایی دارند یا فعالیت های ورزشی مناسب ترند. در مقابل، عدسی عینك های آفتابی آبی یا بنفش برای استفاده در هیچ شرایطی استاندارد نیستند و كنتراست رنگ محیط را از بین می برند. این رنگ ها بیشتر به تبعیت از مد ساخته می شوند.
تمام این ها را گفتیم، اما برای انتخاب عینک آفتابی باید ابتدا سلامت چشمانتان مد نظر باشد نه صرفا زیبایی و خوشتیپ تر شدن، پس ابتدا نکات پزشکی و سلامتی را در نظر بگیرید و سپس نکات زیبایی را.



منابع:روشا سنتر، عینک، همشهری انلاین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.