تبیان، دستیار زندگی
نکوداشت «یعقوب آژند» پژوهشگر معاصر دوشنبه 29 آذر ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکوداشتی برای یعقوب آژند

نکوداشت «یعقوب آژند» پژوهشگر معاصر دوشنبه 29 آذر ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

بخش هنری تبیان

یعقوب آژند

در مراسم نکوداشت «یعقوب آژند» عطاالله کوپال، مهدی خانکه پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و محمدحسن حامدی سردبیر نشریه تندیس سخنرانی خواهند کرد.

در این مراسم که با همراهی انجمن فرهنگی افراز برگزار می گردد، «مرتضی خدمتی» نوازنده تار تکنوازی خواهد داشت و فیلم کوتاهی به کارگردانی «اردلان عاشوری» درباره زندگی و فعالیت آژند برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد.

یعقوب آژند پژوهشگر حوزه تاریخ، هنر و ادبیات است. او دوره کار شناسی تاریخ را در دانشگاه تبریز، دوره کار شناسی ارشد را در پژوهشکده فرهنگ ایران و دوره دکتری تاریخ را در دانشگاه تهران گذراند. آژند در سال 1379 به درجه دانشیاری و در سال 1383 به درجه استادی نایل آمد. او تاکنون یک بار به عنوان «استاد نمونه» و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پژوهشگر برجسته در هنر و فرهنگ ایران معرفی شده است. آژند در سال 1386 نشان درجه یک پژوهش دانشگاه تهران را دریافت کرد. او در سال 1388 یکی از ده دانشمند جهان اسلام اعلام شد که در قلمرو هنر بیشترین فعالیت، مقاله، کتاب و ارجاع به آثارش را داشته است. کتاب «نمایش در دوره صفوی» از آثار وی پس از انتشار در سال 1385 از طرف سازمان میراث فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفت و در سال 1386 کتاب سال دانشگاهی شد. یکی دیگر از کتاب های او به نام «نگارگری ایران» هم به عنوان کتاب برگزیده در سال 1389 انتخاب شد.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند دوشنبه 29 آذر ساعت 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.


منبع: ایلنا