تبیان، دستیار زندگی
عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصت ها، خود را برای آن روز آماده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانات رهبر انقلاب در مراسم جشن تکلیف دانش آموزی

"عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصت ها، خود را برای آن روز آماده کنید."

بخش سیاست تبیان

بیانات،رهبر انقلاب،سید علی خامنه ای،جشن تکلیف،حسینیه امام خمینی،آخرین اخبار،دیدار رهبر

مراسم روح بخش و پر طراوت جشن تکلیف دو هزار تن از دانش آموزان پسر مدارس شهر تهران، امشب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که در فضایی آکنده از نشاط و شوقِ آغاز دوران بندگی برگزار شد، نوجوانان مومن، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در سخنانی، جشن تکلیف را «جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم» و «قابلیت دریافت مأموریت الهی در رسیدن به سعادت و خوشبختی» خواندند و افزودند: انسان در مراحل مختلف زندگی حوادث فراوانی را تجربه می کند که لازمه مواجهه شجاعانه با این حوادث و دستیابی به افتخار دنیوی و عزت الهی، استحکام بنیه معنوی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت «لحظه تکلیف»، قدر دانستن ورود به دوران بلوغ معنوی را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: راز پیشرفت فردی و اجتماعی در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عیب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

"شما باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونیت بخشی مقابل این نقشه دشمن، نقش موثری ایفا کنند."

ایشان بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» دانستند و گفتند: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، «خداوندِ قادرِ متعال» است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس می شود، بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت بخش آن انس دائمی برقرار کنید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و تسلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور، یکی از هدفهای دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمردند و افزودند: نوجوانان عزیز که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونیت بخشی مقابل این نقشه دشمن، نقش موثری ایفا کنند.
«تجهیز به دانش و درس خواندن» و «تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی» توصیه دیگر رهبر انقلاب اسلامی به نوجوانان بود.
ایشان، به تأمین سلامت جسمی از طریق «ورزش و تغذیه مناسب»، و کسب سلامت معنوی با «توجه به خدا و نماز، دعا، توسل و یاد شهیدان» اشاره کردند و افزودند: سلامت فکری را باید با کتابخوانی و مطالعه کتابهای راهگشای متفکران و نویسندگان خوب تأمین کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت علم اندوزی و خودسازی به عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر، افزودند: عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصتها، خود را برای آن روز آماده کنید.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین نوجوانان را به الگوگیری از شهیدان سفارش کردند و گفتند: شهیدان عزیز ما در جوانی و نوجوانی در دفاع از استقلال ملی و مصالح کشور و به منظور دفع شرّ دشمنان، با ارزش ترین دارایی، یعنی جان خود را در راه خدا فدا کردند و مطالعه کتابهای شیرین و پر جاذبه دفاع مقدس، ذهن شما را با آن ایثارگریها و شجاعتها آشنا می کند.
ایشان در پایان سخنان شان، نوجوانان را به قدردانی از پدران و مادران، حفظ احترام و جبران محبتهای آنان توصیه کردند.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری