تبیان، دستیار زندگی
مسئولان کتابخانه های آمریکا در گزارشی از افزایش اتفاقات ناشی از نژادپرستی و اسلام هراسی پس از انتخابات ریاست جمهوری در کتابخانه ها خبر دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار برای افزایش اهانت به متون قرآنی پس از انتخاب ترامپ

تبیان به نقل از گروه بین الملل: مسئولان کتابخانه های آمریکا در گزارشی از افزایش اتفاقات ناشی از نژادپرستی و اسلام هراسی پس از انتخابات ریاست جمهوری در کتابخانه ها خبر دادند.

بخش قرآن تبیان
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، بنابر اطلاعات جمع آوری شده توسط انجمن کتابخانه های آمریکا، نسخه های قرآن و کتاب های اسلامی با سخنان و نمادهای توهین آمیز و ناشی از نفرت مورد هدف قرار گرفته اند.

در بدترین حادثه اتفاق افتاده در کتابخانه ها، 4 روز پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مردی به زور تلاش کرد تا حجاب دانشجویی را که در کتابخانه دانشگاه نیومکزیکو در حال مطالعه بود، بردارد.

در ماه نوامبر نسخه های قرآن در کتابخانه های ایالت های آمریکا از ایالتی به دور افتادگی «اورگن» تا «ایلینوی» مورد حمله قرار گرفتند.

در کتابخانه های عمومی «ایوانستون» در ایلینوی نسخه هایی دزدیده شده و نمادهای توهین آمیز و اهانت به پیامبر اسلام در نسخه های قرآن و دیگر کتاب ها نوشته شده بود که این مسئله به پلیس ارجاع داده شد.

«جولی تودارو»، رئیس انجمن کتابخانه های آمریکا با هشدار نسبت به افزایش جرائم ناشی از نفرت در کتابخانه ها، گفتمان تفرقه انگیز در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را دلیل این مسئله خواند.

وی با بیان اینکه این حوادث در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته، گفت: کتابخانه ها باید اماکن امنی برای کسانی باشند که برای مطالعه به آنجا می روند.

تودارو گفت: این جرائم ناشی از نفرت، مغایر با ارزش هایی چون اتحاد و تنوع فرهنگی است و زنگ هشداری برای ما است.

افزایش جرائم ناشی از نفرت در کتابخانه های عمومی موید گزارش اخیر پلیس فدرال آمریکا نیز هست که اعلام کرد، جرائم اسلام ستیزانه در سال اخیر و در جریان انتخابات آمریکا حدود 70 درصد افزایش یافته است.