تبیان، دستیار زندگی
کیانوش عیاری گفت: امیدوارم با مقررات جدید وضع شده در جشنواره فجر، نگاه نو و هوای تازه ای به این سینما وارد شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدواری عیاری به تازه شدن نفس سینمای ایران

کیانوش عیاری گفت: امیدوارم با مقررات جدید وضع‌شده در جشنواره فجر، نگاه نو و هوای تازه‌ای به این سینما وارد شود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

به نقل از  ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، امسال برپایی جشنواره فیلم فجر با تغییراتی در آیین‌نامه همراه بوده است که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد بخشی با نام «چشم‌انداز سینمای ایران- سال ۹۶» و رقابت فیلم‌های اول در کنار بقیه آثار در بخش «سودای سیمرغ» است.

کیانوش عیاری از فیلمسازان مطرح سینمای ایران که در دهه ۶۰ با کسب دو جایزه کارگردانی برای فیلم‌های «تنوره دیو» و «آن سوی آتش» تا سال‌ها جزو رکوردداران جشنواره به شمار می‌آمد، در این‌باره گفت: من تغییرات اخیر آیین‌نامه جشنواره را مفید می‌دانم و باید منتظر ماند و دید این تغییرات در مقررات جشنواره و بازگشت به حال و هوای جشنواره در گذشته، چقدر می‌تواند به نفع سینمای ایران باشد.

او درباره تغییر شکل رقابت فیلم‌های اول در جشنواره امسال با توجه به موفقیت فیلم‌های شاخصی چون «ابد و یک روز» و «ایستاده در غبار» (دو فیلم از سه فیلم راه‌یافته بخش نگاه نو به جشنواره) در دوره گذشته، اظهار کرد: این که تمام فیلم‌ها در شرایط یکسان با هم رقابت کنند، به نظر خوب و مطلوب می‌آید. شاید با مقررات جدید، نگاه نو و نفس تازه به سینما بیاید و دیگر نیازی به بخش جداگانه‌ای با نام «نگاه نو» وجود نداشته باشد و با تبعیض و طبقه‌بندی‌های مرسوم مواجه نباشیم.

بخش ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار خواهد شد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .