تبیان، دستیار زندگی
حاضر به پذیرش نیروهای نظامی دیگر کشورها که بدون هماهنگی دولت عراق وارد کشورمان می شوند و یا نیروهای خارجی که در این مناطق می جنگند، نیستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاضر به پذیرش نیروهای نظامی بیگانه نیستیم

حاضر به پذیرش نیروهای نظامی دیگر کشورها که بدون هماهنگی دولت عراق وارد کشورمان می شوند و یا نیروهای خارجی که در این مناطق می جنگند، نیستیم.

بخش سیاست تبیان

عمار حکیم،رهبر،رهبر انقلاب،عراق،دیدار رهبر،سید علی خامنه ای،نیروی نظامی،امنیت،دولت،جنگ عراق

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در محل سفارت عراق در تهران گفت: پیشرفت های قابل توجهی در آزاد کردن بخش هایی از عراق که در اختیار داعش قرار گرفته بود حاصل شده است، ما جنگ سرنوشت سازی را برای آزادسازی آخرین نقاط خاک خود انجام می دهیم. ما بر وحدت تمامیت ارضی و حاکمیت عراق تأکید کرده و جنگ برای آزادسازی مناطق عراق باید به دست نیروهای عراقی انجام شود.

در دیدار دیروز با حضرت آیت الله امام خامنه ای داشتیم برای ایشان تشریح کردیم و ایشان نیز آن را مورد تأیید قرار دادند.

حکیم تصریح کرد: از این رو حاضر به پذیرش نیروهای نظامی دیگر کشورها که بدون هماهنگی دولت عراق وارد کشورمان می شوند و یا نیروهای خارجی که در این مناطق می جنگند، نیستیم. با اقدامات نظامی و عملیات های صورت گرفته طرح حل و فصل ملی را پیشنهاد کرده که به تمام آحاد ملت اطمینان بخشی کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: ما در حالی که در یک دست سلاح در دست داشته و به جنگ پایبند هستیم و در دست دیگر شاخه زیتون را در دست داریم دستمان را به سوی شرکای ملی دراز می کنیم تا عراقی پیشرفته داشته باشیم.طرح حل و فصل ملی پیشنهادی ما همچنین طرح توسعه و شکوفایی برای تمامی آحاد ملت عراق است.

حکیم اضافه کرد: در سفر دوره ای منطقه ای سعی در توضیح این نتایج برای کشورهای منطقه داریم. در دیدار دیروز با حضرت آیت الله امام خامنه ای داشتیم برای ایشان تشریح کردیم و ایشان نیز آن را مورد تأیید قرار دادند. اوضاع کنونی در صحنه عراق برای ایشان تشریح شد و ایشان نیز قدردانی خود را از حسن میزبانی ملت عراق در مراسم اربعین ابراز داشتند ایشان تنها مراتب تشکر را ابراز نداشتند بلکه اینکه تمام اقشار ملت عراق خانه های خود را به روی زائران باز کردند را اقدامی شگفت انگیز خواندند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: ائتلاف ملی عراق در دیدارهای دیگر خود که با مقامات عالی رتبه ایران خواهد داشت، آنها را از نزدیک در جریان رخدادهای عراق قرار خواهد داد. سید عمار حکیم اضافه کرد: پیشنهادات ویژه ای را در زمینه مناسبات اقتصادی با ایران در این سفر به همراه داریم.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .