تبیان، دستیار زندگی
امین ظهراب بیگی تدوینگر «شاخ کرگدن» با بیان اینکه ارمنستان اجازه فیلمبرداری صحنه هایی از فیلم را به آنها نداد از جایگزینی انیمیشن به جای آن صحنه ها خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارمنستان اجازه فیلمبرداری به ما نداد

امین ظهراب‌بیگی تدوینگر «شاخ کرگدن» با بیان اینکه ارمنستان اجازه فیلمبرداری صحنه‌هایی از فیلم را به آنها نداد از جایگزینی انیمیشن به جای آن صحنه‌ها خبر داد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

امین ظهراب بیگی  درباره تدوین فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» به کارگردانی محسن محسنی نسب گفت: من پیش از انجام تدوین این فیلم در حوزه انیمیشن و کارهای تبلیغاتی مشغول به کار بودم و از آنجا که این فیلم سینمایی به این صورت بود که بخش‌های انیمیشنی زیادی در آن وجود داشت همکاری خوبی بین ما شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از فیلم صحنه‌های تصادف به صورت انیمیشن کار شده است، افزود: کارهای انیمیشنی این فیلم سینمایی بسیار زیاد بود و ما باید فضاهای رئال و انیمیشن را با هم ترکیب می کردیم که این کار بسیار زمان بر بود. این را هم باید بگویم که در حال حاضر در سینمای ایران ترکیب کردن فضاها به صورت ویژوآل بسیار کم انجام می شود زیرا بسیاری از کارگردان ها می ترسند که به سمت «کامپوزیت» کردن بروند و انیمیشن را وارد کارهایشان کنند اما در سینمای هالیوود می بینیم که کارهای ترکیبی زیادی انجام می شود.

ظهراب بیگی عنوان کرد: ما بخش ویژوال «شاخ کرگدن» را به صورتی انجام دادیم که مخاطب فکر نمی‌کند آن صحنه طبیعی نیست و یک انیمیشن است، برای مثال می بینیم اتوبوسی در حال حرکت است که ما آن را با انیمیشن ساخته ایم اما مخاطب فکر می کند آن وسیله نقلیه واقعی است. به همین دلیل در تمام سکانس ها بدون استثنا ویژوال وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما این کار را برای دراماتیک کردن و قابل لمس بودن آن کردیم زیرا بسیاری از بخش های فیلم در خارج از کشور ساخته شد و ما در آنجا اجازه فیلمبرداری نداشتیم به طور مثال مسئولان فرهنگی ارمنستان با ما موافقت نکردند که بخشی از صحنه‌ها را در آنجا ضبط کنیم به همین دلیل ما قسمت های باقی مانده را به صورت انیمیشن ساختیم.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .