تبیان، دستیار زندگی
گناه های شیعیان مانند تیری است که باعث رنجش حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه می شود و منجر به طولانی شدن مدت غیبت حضرت می شود. همانگونه که گناه ظهور را به تاخیر می اندازد، توبه واقعی و تقوا سبب تعجیل امر فرج می گردد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط گناه با طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) !/مصاحبه+ فیلم

گناه های شیعیان مانند تیری است که باعث رنجش حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) می شود و منجر به طولانی شدن مدت غیبت حضرت می شود. همانگونه که گناه ظهور را به تاخیر می اندازد، توبه واقعی و تقوا سبب تعجیل امر فرج می گردد.

مصاحبه: سید علی درچه ای - بخش مهدویت تبیان
امام زمان، غیبت امام، امام عصر، بقیة الله

حجت الاسلام کریمی کارشناس حوزه مهدویت در این باره می گوید: ما در زمانی زندگی می کنیم که امام زمان مان در پرده غیبت به سر می برند و از کسب فیض حضور پدر معنوی خود محروم هستیم. به همین جهت یتیم محسوب می شویم و کسی که یتیم باشد به بلوغ معنوی نرسیده است. «حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ الْعَسْكَرِیُّ ع قَالَ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ آبَائِهِ ع عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: أَشَدُّ مِنْ یُتْمِ الْیَتِیمِ الَّذِی انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ یُتْمُ یَتِیمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا یَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَیْهِ» اسناد مذكور در متن از امام حسن عسكرى علیه السّلام از پدران گرامش از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله آورده كه فرموده: بد حال تر از یتیمی که از پدرش منقطع شده، یتیمی است که از امامش منقطع گردیده و توان دسترسی به او را ندارد و نمی داند تکلیف و وظیفه دینی اش در حوادث و رویدادها و امور جاری زندگی چیست. (احتجاج،ج1،ص66) از طرفی آن دسته از رفتارهای ما که مخالف میل حضرت است باعث فاصله بین ما و حضرت شده است و همین امر نیز باعث تاخیر ظهور حضرت شده است.
                   تمام راه ظهور تو با گناه بستم                            دروغ گفته ام آقا كه منتظر هستم
                  كسی به فكر شما نیست راست می گویم            دعا برای تو بازیست راست می گویم
حجت الاسلام نبوی دیگر کارشناس حوزه مهدویت ادامه می دهد: از جمله توقیعات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف توقیعی است که به شیخ مفید مرحمت فرموده اند: «هریک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک تر کند و از آنچه خوشایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهانی فرا می رسد، در هنگامی که توبه و بازگشت برای او سودی ندارد و پشیمانی او از گناه، از کیفر ما نجاتش نمی بخشد و خداوند رشد و هدایت را به شما الهام فرماید» (احتجاج طبرسی، ج2، ص497)
به تعبیر بزرگان، گناه هایی که از ما سر می زند مانند تیری است که به امام زمان علیه السلام پرتاب شود و باعث آزردگی او می گردد. امام زمام (عج) در توقیعی می فرمایند: «تقوا پیشه کنید، تسلیم ما باشید و کار را به ما واگذارید که بر ماست شما را از سرچشمه سیراب بیرون آوریم چنانکه بردن شما به سرچشمه از سوی ما بود ... به سمت راست میل نکنید و به سوی چپ نیز منحرف نشوید.» (بحارالانوار ، ج 52 ، ص179)

ارتباط گناه با طولانی شدن غیبت




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.