تبیان، دستیار زندگی
اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، همزمان با ایام ماه ربیع الاول و در بازه زمانی ۲۰ الی ۲۶ آذرماه سال جاری با برنامه های قرآنی متنوع، فضایی معنوی از همراهی قرآن و عترت را برای زائران و مجاوران انیس النفوس فراهم کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبانی قرآنی از زائران حرم رضوی

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، همزمان با ایام ماه ربیع الاول و در بازه زمانی 20 الی 26 آذرماه سال جاری با برنامه های قرآنی متنوع، فضایی معنوی از همراهی قرآن و عترت را برای زائران و مجاوران حضرت رضا(علیه السلام) فراهم کرده است.

بخش قرآن تبیان
حرم رضوی

بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه های قرآنی با ترتیل خوانی کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود که محمدجواد رجبی و محمدرضا شفیعی مومن، اساتید تلاوت کننده در این برنامه هستند.
علاوه بر این، در روز جمعه، 26 آذرماه مانند دیگر جمعه های سال، به ترتیب قرائت آموزشی، ترتیل خوانی و محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان از ساعت 8 الی 11:15 و با حضور اساتید بانو همچون میرزایی پور، اسحاق نژاد، اسکندری، حسینی، دهقان، روحی، فکاهی و گروه تواشیح مبین در دارالقرآن  الکریم حرم امام رضا(علیه السلام) برگزار خواهد شد.
همچنین در این هفته جنگ قرآنی ویژه نوجوانان پنجشنبه، 25 آذر ماه و جلسه قرائت کودکان جمعه، 26 آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن  الکریم برگزار می شود.
از طرفی تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ساعت 17 هر روز در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی از جمله برنامه های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران اردو زبان در این هفته است.
علاوه بر این، تشکیل کلاس های آموزشی قرائت و حفظ ویژه آقایان در رشته های قرائت، حف1 تفسیر و حدیث در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
برگزاری مسابقات متنوع قرآنی به صورت هفتگی و مناسبتی مانند «آفتاب طوس»، ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی»، ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه فرقان»، ویژه محافل قرآنی بانوان، «در محضر قرآن»، «ذریه طیبه» و «مصباح الهدی» ویژه عموم، «از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان، «حریم نور» ویژه عموم در شبستان قرآن، «مرسل» و «روشنای هدایت» ویژه عموم در دارالقرآن و «شکوه هشتم» ویژه محفل قرآنی سپاه از دیگر این برنامه هاست که به صورت هفتگی و ماهانه انجام می شود.
واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن حرم رضوی نیز با کارگاه هایی همچون تذهیب، خوشنویسی، معرق و نقاشی و همچنین واحد آموزش با کلاس های متنوع آموزشی قرائت و حفظ شامل تجوید، صوت و لحن، ترتیل، روانخوانی و ... از شنبه تا پنج شنبه پذیرای زائران و مجاوران است و علاقه مندان جهت اطلاع از برنامه زمانبندی این دوره ها می توانند به دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.
یادآور می شود، دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی همه روزه با برنامه ها، کارگاه ها و کلاس های متنوع آموزشی در موضوعات حفظ قرآن، نهج البلاغه، آیات الاحکام، تدبر در قرآن و سیره ائمه(علیهم السلام)، تفسیر و حدیث، پاسخگویی به سوالات قرآنی و حدیثی، ترجمه و مفاهیم، تجوید، روخوانی، صوت و لحن، تصحیح قرائت قرآن، اذکار نماز و ... میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رده های مختلف سنی است.