تبیان، دستیار زندگی
فرمانده نزاجا گفت: رزمایش محمد رسول الله در وسعت 200 هزار کیلومتر مربع با حضور یگان های زره ای فردا به مدت 3 روز در جنوب شرق کشور برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری رزمایش محمد رسول الله از فردا

فرمانده نزاجا گفت: رزمایش محمد رسول الله در وسعت 200 هزار کیلومتر مربع با حضور یگان های زره ای فردا به مدت 3 روز در جنوب شرق کشور برگزار می شود.

بخش سیاست تبیان

رزمایش، ارتش،نزاجا،فرمانده،سپاه،رزمایش محمد رسول الله،سرتیپ،کیومرث حیدری،رسته،آخرین اخبار،امنیت،دفاع

منطقه رزمایش 200 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد ویگان های زره ای در رزمایش حضور پررنگی دارند. امیرسرتیپ "کیومرث حیدری" فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش با اشاره به ویژگی های مانور محمد رسول الله 4 عنوان داشت: 23 رسته حضور دارند که عمده فعالیت آنها حضور یگان های زره ای خواهد بود.

وی افزود: ما در این رزمایش قصد داریم که توانمندی و چابکی یگان هایمان را ارزیابی کنیم و براساس منویات مقام معظم رهبری توانمندی یگان ها را افزایش دهیم.

"نوع منطقه برای ما هیچ تفاوتی ندارد و ما در همه مناطق ایران اسلامی رزمایش برگزار می کنیم ."

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه حضور یگان ها در منطقه هم زرهی و هم ضد زرهی خواهد بود تصریح کرد: رزمایش بزرگ محمد رسول الله در منطقه جنوب شرق کشور و در سرزمینی به وسعت 200 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای تحرک و کارآمدی یگان های عمل کننده براساس منویات مقام معظم رهبری، بررسی تحرک یگان ها، کارآمدی یگان ها در ابعاد مختلف از جمله اهداف رزمایش خواهد بود.

فرمانده نزاجا با بیان سازوکار حضور یگان های زرهی نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش عنوان داشت: در هر رزمایش 23 رسته زرهی شرکت می کنند که اگر هر کدام از آنها حضور نداشته باشند نقصی در رزمایش خواهد بود.

امیرسرتیپ حیدری تأکید کرد: در این رزمایش یگان های واکنش سریع تکاوری، زرهی و توپخانه و واکنش سریع و ... حضور دارند و بیشتر ثقل کار با یگان های زره ای نزاجا است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا منطقه جنوب شرق کشور برای رزمایش انتخاب شده اظهار داشت: نوع منطقه برای ما هیچ تفاوتی ندارد و ما در همه مناطق ایران اسلامی رزمایش برگزار می کنیم . وی همچنین از برگزاری رزمایش نزاجا در ماه آینده در منطقه عمومی غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان