تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا شاهجانی گفت: دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد هم همانند سایر دانشجویان همت خود را برای عمران، آبادانی و رشد کشور به کار بسته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه خدمات حمایتی به بیش از 3000 دانشجو

محمدرضا شاهجانی گفت: دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد هم همانند سایر دانشجویان همت خود را برای عمران، آبادانی و رشد کشور به کار بسته اند.

بخش اجتماعی تبیان
خدمات حمایتی به بیش از 3000 دانشجو

محمدرضا شاهجانی گفت: دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد هم همانند سایر دانشجویان همت خود را برای عمران، آبادانی و رشد کشور به کار بسته اند. دانشجویان تحت پوشش این نهاد با وجود همه سختی ها به افتخارات بزرگی دست یافته و باعث سرافرازی استان و کشور شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان تحت حمایت در استان تهران سه هزار و 687 نفر است، افزود: بیش از دو هزار و 229 نفر دختر و مابقی پسر هستند، بیش از دو هزار نفر هم بومی استان و مابقی غیربومی هستند.

شاهجانی تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 363 نفر در دانشگاه های آزاد ، حدود هزار نفر در دانشگاه های روزانه، 481نفر در دانشگاه های پیام نور و همچنین 548 نفر هم در دانشگاه های علمی کاربردی و غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به مقطع تحصیلی دانشجویان تحت حمایت ، بیان کرد: هم اکنون 796 دانشجو در مقطع کاردانی، یک هزار و 900 دانشجو در مقطع کارشناسی، 790 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 112 دانشجو در مقطع دکتری و و مابقی در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در دانشگاه های روزانه دولتی علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی ،شهریه نیز دریافت می کنند، تاکید کرد: تمامی دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد، کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند بلکه تنها بخشی از آنها مشمول دریافت این وجوه هستند که بیشتر از میان دانشجویان فنی و حرفه ای انتخاب شده اند.

شاهجانی یادآور شد: برای پرداخت شهریه دانشجویان رشته های مصوبی را داریم که عمدتاً در دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی موجود است که بخشی از شهریه دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می کنند، پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، با بیان اینکه این نهاد شهریه ترم اول را به طور کامل پرداخت می کند، عنوان کرد: بیش از دو هزار نفر از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در دانشگاه های دولتی و سراسری تحصیل می کنند که به آنها کمک هزینه ای با حداقل دو میلیون ریال و حداکثر 11 میلیون ریال پرداخت می شود. تا کنون حدود یک میلیارد ریال برای شهریه و هزینه تحصیلی دانشجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به دانشجویان نخبه دو برابر سایر دانشجویان است، گفت: کمیته امداد استان تهران برای تدریس و مربیگری در اردوگاه ها و کانون های تربیتی این نهاد و همچنین انجام امور پژوهشی از دانشجویان فعال تحت حمایت این نهاد استفاده می کند. بهره مندی از تخصص دانشجویان تحت حمایت موجب تقویت اعتماد به نفس و روحیه همکاری در آنان می شود.

شاهجانی با تاکید بر اینکه این نهاد پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آنان را برای ورود به رشته های دارای بازار کار تشویق و راهنمایی می کند، خاطرنشان کرد: محروم نشدن هیچ دانشجوی نیازمندی از تحصیل رایگان از اهداف اصلی کمیته امداد در پرداخت کمک هزینه های تحصیلی است.


منبع:ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .