تبیان، دستیار زندگی
ا آیت‌الله محمدی اشتهاردی با اشاره به ضعف آثار تالیفی در خصوص كریمه اهل‌بیت(س) گفت: خفقان عصر حیات حضرت معصومه(س) و حضور امام كاظم(ع) در زندان باعث شد كه فقط 5 درصد از زندگی این بانوی بزرگ در تاریخ ثبت شود. آیت‌‌الله محمدی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پس از حضرت زهرا(س) بانویی به عظمت حضرت معصومه(س) نیامده ا

آیت‌الله محمدی اشتهاردی با اشاره به ضعف آثار تالیفی در خصوص كریمه اهل‌بیت(س) گفت: خفقان عصر حیات حضرت معصومه(س) و حضور امام كاظم(ع) در زندان باعث شد كه فقط 5 درصد از زندگی این بانوی بزرگ در تاریخ ثبت شود.
آیت‌‌الله محمدی اشتهاردی، محقق، نویسنده و استاد حوزه‌های علمیه قم با اشاره به روایاتی در رابطه با جایگاه حضرت معصومه(س) گفت: در تاریخ اسلام بعد از حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) بانویی به عظمت حضرت معصومه(س) نداریم.
این محقق و نویسنده روایات امام صادق(ع) قبل از ولادت ایشان و زیارتنامه آن حضرت را نشانه‌هایی از این عظمت خواند و گفت: زیارتنامه‌های امام زادگان معمولا زیارت‌نامه‌های عمومی است كه نام آن امام‌زاده در آن ذكر می‌شود حتی حضرت زینب(س) هم زیارتنامه‌ای خاص ندارند ولی در مورد حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) خود زیارتنامه آن حضرت را نوشته و در آن از جملاتی استفاده كرده است كه نشان از شانیت بالای آن حضرت(س) است.
آیت‌الله محمدی اشتهاردی خاطرنشان كرد: شهادت آن حضرت در كتاب‌های مرجع نیامده است ولی در بسیاری از كتاب‌های دیگر علت وفات آن حضرت را مسموم شدن توسط زنی دانسته‌اند كه پس از كشته‌شدن 23 نفر از كاروان آن حضرت، ایشان را بیمار كرده و پس از سفر به قم به شهادت رسیدند.
این استاد حوزه‌های علمیه در پایان گفت: آستانه مقدسه آن حضرت فعالیت‌هایی را در زمینه معرفی سیره حضرت معصومه(س) انجام داده است ولی كافی نیست و باید محققین و علما این وظیفه را بر عهده بگیرند تا مردم ایران با داشتن چنین پایگاه معنوی برای تهذیب نفس، علم و معرفت، هر چه بیشتر و بهتر از بركات وجود ایشان در ایران و قم استفاده كنند.شبستان