تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: مجازات حبس برای مسئولان داروخانه هایی که دارو و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق عرضه می کنند، اعمال می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجازات حبس برای مسئولان داروخانه های عرضه کننده دارو و لوازم بهداشتی قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: مجازات حبس برای مسئولان داروخانه هایی که دارو و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق عرضه می کنند، اعمال می شود.

بخش حقوق تبیان
سید مرتضی مدنی فدکی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، سیدمرتضی مدنی فدکی در همایش پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور ویژه کارکنان داروخانه های شهرستان زاهدان اظهار داشت: کالاهای قاچاق اثرات مخربی بر وضعیت اقتصاد، بهداشت و فرهنگ جامعه دارد.
وی گفت: اگر داروخانه ای داروی ایرانی عرضه کند اما اسناد و مدارک موجود نباشد و از چرخه معین تهیه نشده باشد تخلف انجام داده و با مسئول آن داروخانه برخورد قانونی صورت می گیرد زیرا به طور قطع این دارو از استاندارد کافی برخوردار نیست.وی تاکید کرد: خط قرمز ما سلامت جامعه است و با هیچ متخلفی مدارا نخواهیم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برخی کالاها اثرات دراز مدت دارند اما اثر دارو مستقیم و آنی بر روی سلامت مردم است به گونه ای که عرضه یک داروی قاچاق غیر استاندارد می تواند موجب مرگ بیمار شود.

اگر داروخانه ای داروی ایرانی عرضه کند اما اسناد و مدارک موجود نباشد و از چرخه معین تهیه نشده باشد تخلف انجام داده و با مسئول آن داروخانه برخورد قانونی صورت می گیرد زیرا به طور قطع این دارو از استاندارد کافی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: برخی مناطق در سطح شهر به محلی برای عرضه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی غیر قانونی تبدیل شده اند که دستگاه های متولی باید نسبت به ساماندهی این مناطق اقدام کنند.
مدنی فدکی افزود: فعالیت واحدها در این مناطق باید براساس مجوز باشد در غیر این صورت باید از چرخه توزیع خارج شوند.
وی گفت: قانون برای قاچاق کالای سلامت محور مجازات های سنگین از جمله حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است که اگر منجر به فوت یا آسیب بیمار شود قصاص نفس را نیز در بر خواهد داشت.
وی تاکید کرد: نگهداری، حمل و توزیع دارو خارج از شبکه تعیین شده، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.


منبع: ایرنا


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .