تبیان، دستیار زندگی
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در صورت تصویب و اجرا، زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی فراهم می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتغال 150 هزار نفر در حوزه صنایع دستی

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در صورت تصویب و اجرا، زمینه ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر در حوزه صنایع دستی فراهم می شود.

بخش هنری تبیان

سفالگری

حسینی مکارم در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: صنایع دستی به عنوان یک هنر صنعتی در کشور مطرح است که ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد.

او ادامه داد: نقش مهم صنایع دستی در ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه ویژه دولت یازدهم قرار گرفته که در این زمینه اقدامات و برنامه های خوبی در دست انجام است. توجه به صنایع دستی می تواند بخشی از مشکل اشتغال را برطرف کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: با توجه به این که 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان، روستایی و عشایر هستند این استان می تواند سهم خود را در ایجاد 150 هزار شغل در حوزه صنایع دستی افزایش دهد.

حسینی مکارم گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که نیاز است مسئولان بیشتر به این حوزه توجه داشته باشند. گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت پیش رو مطرح است و تمام کشورها در این حوزه سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با وجود این همه ظرفیت های گردشگری که در اختیار دارد، باید سهم خود در این زمینه را مشخص کند. یک هزار و 700 اثر تاریخی ثبت ملی شده و دو اثر ثبت جهانی شده در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سیاست دولت به بوم گردی معطوف شده و نیاز است سیستان و بلوچستان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

حسینی مکارم اضافه کرد: تا کنون 21 اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده که جدیدترین آن ها کویر لوت است که میان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی مشترک است و همچنین 11 قنات که در هفت استان قرار دارند. پنج اثر از آثار تاریخی کشور در سه ساله دولت تدبیر و امید ثبت جهانی شده است که این موضوع نشان می دهد دولت یازدهم توجه ویژه ای به این بخش دارد.


منبع: ایسنا