تبیان، دستیار زندگی
وزارت ارشاد و اوقاف سودان، حدود ۱۸۷۵ نسخه از قرآن کریم را قبل از توزیع در برخی استان های این کشور به دلیل داشتن اشتباه چاپی مصادره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصادره قرآن های دارای اشتباه چاپی در سودان

گروه بین الملل: وزارت ارشاد و اوقاف سودان، حدود 1875 نسخه از قرآن کریم را قبل از توزیع در برخی استان های این کشور به دلیل داشتن اشتباه چاپی مصادره کرد.

بخش قرآن تبیان
مصادره قرآن‌های دارای اشتباه چاپی در سودان


تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «عمار میرغنی»، وزیر ارشاد و اوقاف سودان، طی ارائه گزارشی درباره عملکرد و خدمات وزارتخانه متبوع خود در سال جاری و برنامه های این وزارتخانه برای سال آینده در پارلمان سودان گفت: وزارت ارشاد و اوقاف سودان حدود 1875 نسخه از قرآن کریم را قبل از توزیع در برخی استان های این کشور به دلیل داشتن اشتباهات چاپی مصادره کرد.
وی افزود: این وزارت خانه همچنین، انتشارات سودان را مکلف کرده که فروش و توزیع نسخه های قرآن به روایت «دوری از أبی عمرو» به دلیل مغایرت این نسخه با اصلش متوقف کنند.
عمار میرغنی تصریح کرد: اقدامات لازم برای تدوین قانون کمیته نظارت بر قرآن کریم تمام شده و پیش نویس این قانون برای بررسی و بازنگری به نهادهای تخصصی ارائه شده است که پس از بررسی های لازم به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.