تبیان، دستیار زندگی
رییس فرهنگسرای اشراق از برگزاری هفتمین جشنواره انار (صد دانه یاقوت) از چهاردهم آذرماه لغایت سوم دی ماه خبر داد و افزود: این جشنواره همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 پذیرای شهروندان و مشتاقان انار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری هفتمین جشنواره انار در فرهنگسرای اشراق

رییس فرهنگسرای اشراق از برگزاری هفتمین جشنواره انار (صد دانه یاقوت) از چهاردهم آذرماه لغایت سوم دی‌ماه خبر داد و افزود: این جشنواره همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 پذیرای شهروندان و مشتاقان انار است.

بخش گردشگری تبیان
انار

علیرضا زند وکیلی در نشست خبری هفتمین جشنواره انار گفت: این جشنواره با یک وقفه دو ساله روبه‌رو بود که دلیل آن تقارن برگزاری این جشنواره با ایام محرم بود. با توجه به اینکه این جشنواره، جشنواره‌ای همراه با برگزاری مراسم شاد بود، در ایام محرم امکان برگزاری آن وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به اشتیاق مردم و درخواست‌های مکرر برای برگزاری دوباره این جشنواره، هفتمین دوره آن در امسال از چهاردهم آذرماه تا سوم دی‌ماه برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگسرای اشراق تاکید کرد: در این دوره اصلاح الگوی مصرف یکی از اهداف برگزاری این جشنواره خواهد بود. با توجه به اینکه شهر تهران در دوره‌ای بهترین انارها را تولید می‌کرد و در منطقه 4 باغستان‌های زیادی وجود داشت، این دوره نیز در منطقه 4 و فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

زندوکیلی با بیان اینکه 2500 اصله نهال انار در محوطه این فرهنگسرا غرس شده است، افزود: انار یک میوه بهشتی است و خوشبختانه هر دوره برگزاری این جشنواره با یک رویداد مبارک تقارن داشته است، این دوره نیز همزمانی آن با شب یلدا، از ویژگی‌های خاص هفتمین دوره محسوب می‌شود.

دبیر جشنواره انار با تاکید بر اینکه در این دوره از ظرفیت بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره استفاده شده است، افزود: حتی یک ریال از جیب بیت‌المال و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای برگزاری جشنواره انار هزینه نشده و کلیه هزینه‌ها توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

زندوکیلی ادامه داد: در هفتمین دوره جشنواره انار، 100 غرفه دایر است که در 60 غرفه کارهای سنتی انجام می‌شود. همچنین غرفه‌هایی برای رادیو و کودک، کارگاه علمی، نمایشگاه نقاشی، شب شعر و آشپزی در نظر گرفته شده است. همچنین شب یلدا میهمانان ویژه‌ای از شاعران همچون آقای مهماندوست و گلریز دعوت به عمل می‌آید و از این شاعران تقدیر نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انار می‌تواند نماد تغذیه سالم باشد، از برگزاری سمینارهایی با موضوع انار خبر داد و افزود: در حوزه فرهنگی نیز به صورت میدانی تئاترهای خیابانی با موضوع انار برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های آیینی این جشنواره شامل موسیقی سنتی استان‌های کشور به ویژه استان‌های انارخیز برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگسرای اشراق به برگزاری کارگاه‌های هنری و تجسمی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های هنری شامل شیوه طراحی با حضور اساتید و مخاطبان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه‌های عکس با موضوع انار نیز در این جشنواره دایر خواهد شد.

زندوکیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود غرفه عرضه محصولات ارگانیسم گفت: متاسفانه با فقدان تولید محصولات ارگانیک مواجه هستیم. البته محصولاتی با کیفیت در این حوزه تولید می‌شود اما متاسفانه اعتمادی در این حوزه میان مردم وجود ندارد. ضمن اینکه هر بار که به این حوزه ورود کردیم، موفقیت حاصل نشد، برهمین اساس در این دوره غرفه عرضه محصولات ارگانیک وجود ندارد.


منبع :ایسنا