تبیان، دستیار زندگی
رمان «تاریخ عشق» با ترجمه ترانه علیدوستی روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترانه علیدوستی مترجم «تاریخ عشق»

رمان «تاریخ عشق» با ترجمه ترانه علیدوستی روانه بازار کتاب شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
ترانه علیدوستی مترجم «تاریخ عشق»

نشر مرکز رمان «تاریخ عشق» را با ترجمه ترانه علیدوستی، بازیگر سینما، روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب به قلم نیکول کراوس نویسنده آمریکایی در سال 2005 منتشر شده است و در سال 2006 در زمره نامزدهای نهایی جایزه ادبی اورنج بوده و در سال 2008 جایزه ادبی ویلیام سارویان را به دست آورده است.

داستان این رمان به رابطه نویسنده ای ناموفق وآواره جنگ جهانی دوم و دخترجوانی که سرپرستی مادر بیوه و عزادار خود را برعهده دارد می پردازد.

ناشر این کتاب درباره داستان آن بیان داشته است:لئور گورسکی هر روز غروب روی شوفاژ می کوبد تا همسایه طبقه پایینش بداند که او هنوز زنده است. اما وضع همیشه به این قرار نبود. وقتی در جوانی در روستایشان در لهستان بود عاشق شد و کتاب نوشت. شصت سال بعد  و درست آن طرف دنیا آلمای چهارده ساله که اسمش را از روس شخصیت کتاب گورسکی گذاشته بودند دست به یک ماجراجویی می زند تا نویسنده کتابی که اسمش از آن آمده بود را پیدا کند و خانواده خود را هم نجات دهد

نیکول کرواس به گفته ناشر نسخه فارسی این کتاب، میراث دار سبک برخی از شناخته شده ترین نویسندگان قرن بیستم است، با زیبایی این دو داستان را در هم می تند و پایانی شگفت انگیز برایشان رقم می زند.این رمان در 264 صفحه از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

ترانه علیدوستی پیش از این نیز ترجمه ای از مجموعه داستان «رویای مادرم» نوشته آلیس مونرو را از سوی این ناشر منتشر کرده بود.


منبع: مهر