تبیان، دستیار زندگی
با بی میلی تمام، به سمت حیاط می روید. تا در را باز می كنید یك گروه فیلمبردار، دوربین به دوش و میكروفون به دست، شما را دوره می كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی های پر از دوربین مخفی

با بی میلی تمام، به سمت حیاط می روید. تا در را باز می كنید یك گروه فیلمبردار، دوربین به دوش و میكروفون به دست، شما را دوره می كنند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
زندگی

با بی میلی تمام، به سمت حیاط می روید. تا در را باز می كنید یك گروه فیلمبردار، دوربین به دوش و میكروفون به دست، شما را دوره می كنند. مجری خوش صدایی به شما نزدیك می شود و با حرارت فراوان تبریك می گوید: «خیلی خیلی مبارك باشد! شما برنده یك خودروی شاسی بلند 400میلیون تومانی شده اید. شما جزو مصرف كنندگان پر و پاقرص محصولات شركت ما بوده اید و در قرعه كشی این ماه برنده طلایی ما شده اید».

راست می گوید شما هروقت به سوپری محل می روید محال است كه از اجناس آن كارخانه، چیزی نخرید. میكروفون را جلوی شما می گیرد و می پرسد چه احساسی دارید؟ می خواهید با این ماشین چه كنید؟ بی درنگ، چتر رؤیاهایتان باز می شود. می گویید من از عهده مخارج یك ماشین گران قیمت بر نمی آیم. حتما در نخستین فرصت آن را می فروشم و پولش را خرج بدهی هایم می كنم!

خوب كه طرح هایتان را تشریح می كنید، مجری نزدیك شما می شود و دست اش را روی كتف شما گذاشته و می گوید: «شما در برابر دوربین مخفی قرار دارید!»

دنیا روی سرتان هوار می شود، اما جرأت داد و بیداد ندارید چون دوربین اصلی، آن طرف خیابان دارد رفتارهای شما را ضبط می كند. از شما اجازه می خواهند این فیلم را در برنامه «خبرهای الكی خوش» تلویزیون پخش كنند. اگر 3-2 بار دیگر از این دوربین مخفی های تلویزیونی به تور شما بخورد، دیگر به سادگی از هیچ خبری، خوشحال یا ناراحت نمی شوید.

زندگی پر است از دوربین های مخفی؛ نظام علت و معلول در زندگی های دنیایی آنچنان پیچیده و در هم تنیده است كه اساسا شما نمی توانید به هیچ اتفاق خوشحال كننده ای، صددرصد دل خوش كنید و از هیچ اتفاق سهمگینی، ناامید شوید. برای همین است كه از قدیم گفته اند دنیا دو روز است، یك روز برای تو و روز دیگر علیه تو. منظومه تفكر دینی از مؤمنان می خواهد خود را همیشه در معرض آزمایش بدانند و به هیچ نقطه از دنیا دل خوش نكنند. همه چیز دنیا در حال گذر است و آن چیزی كه باقی می ماند، رفتارهای صحیح آدم ها در صحنه های جورواجور زندگی است.



منبع:همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.