تبیان، دستیار زندگی
انسانی که درد و رنجی را در زندگی تحمل نکند و برای رهایی آن مشکل تلاشی نکند بهانه ای برای ادامه زندگی ندارد و زندگی وی معنایی نخواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنج محرکی برای ادامه زندگی است

انسانی که درد و رنجی را در زندگی تحمل نکند و برای رهایی آن مشکل تلاشی نکند بهانه ای برای ادامه زندگی ندارد و زندگی وی معنایی نخواهد داشت.

بخش خانواده ایرانی تبیان
رنج

امیر لطفی حقیقت روان شناس و پژوهشگر علوم رفتاری  با بیان اینکه رنج در سطح متعارف باعث معنایابی زندگی انسان و گامی به سمت جلو می شود، اظهار داشت: انسانی که درد و رنجی را در زندگی تحمل نکند و برای رهایی آن مشکل تلاشی نکند بهانه ای برای ادامه زندگی ندارد و زندگی وی معنایی نخواهد داشت.

وی گفت: باید عوامل تأثیرگذار در به وجود آمدن درد و رنج، نگرش فرد به رنج به وجود آمده، واکنش و چگونگی مقابله با آن را درنظر بگیریم.

لطفی حقیقت تأکید کرد: انسان در زندگی نباید رنج و مشکلی که برایش پیش می آید را بزرگ و خودش را درمقابله با آن ضعیف ببیند. تصمیمی که فرد در مواجهه با سختی های زندگیش می گیرد بسیار پر اهمیت است و باید در این مواقع استقامتش را بالا ببرد.

این روان شناس در پایان گفت: انسان باید در زندگی با تمام داشته ها، قدرت و توانایی و بر اساس اهدافش زندگی کند و برای رسیدن به نتیجه مطبوب با پیشامدهای بد و مشکلاتی که برایش به وجود می آید و احساسات منفی درونش مقابله کند تا بتواند از رنج ها به عنوان فرصتی برای به جلو حرکت کردن استفاده کند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.