تبیان، دستیار زندگی
فرماندار آستارا گفت: توان بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نشانه اقتدار کشور ماست و این توانمندی روز بروز با علم و ایمان تقویت می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توان بازدارندگی نیروی دریایی ارتش

فرماندار آستارا گفت: توان بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نشانه اقتدار کشور ماست و این توانمندی روز بروز با علم و ایمان تقویت می شود.

بخش سیاست تبیان

ارتش، نیروی دریایی، آستارا، ایمان، علم، فرماندار، تجهیزات نظامی، ملت، آسیا، آخرین اخبار

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیروس شفقی در آئین گرامیداشت روز نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه دریایی آستارا افزود: دریا از گذشته برای مردم دنیا مهم بوده و در تامین امنیت و منافع ملت ها نقش تاثیرگذاری داشته است و دسترسی به آب های آزاد، همواره از مولفه های قدرت محسوب می شود.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی ما با داشتن سواحل طولانی از مواهب خدادادی فراوانی برخوردار است و نیروی دریای ارتش ما در منطقه راهبردی جنوب غربی آسیا اهمیت و نقش تاثیرگذاری دارد.
وی بیان کرد: بزرگترین شاهراه نفتی جهان در خلیج همیشه فارس از دغدغه های کشورهای حاشیه و به خصوص جمهوری اسلامی ایران است و کشور ما به واسطه داشتن سواحل طولانی، در تامین امنیت آن شاهراه نفتی نقش مهمی ایفا می کند.
شفقی ادامه داد: نیروی دریای ارتش یکی از نیروهای چهارگانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت حراست از آب های سرزمینی، جزایر و تامین امنیت اقتصادی و تجاری دریا را برعهده دارد.

"بی تدبیری دولت های قبل از انقلاب اسلامی موجب غفلت از دریا و مواهب آن و استفاده سایر کشورها از ظرفیت دریاها شده بود، اما اکنون توان بالای جمهوری اسلامی ایران در دریاها غیرقابل انکار است."

او گفت: نیروی دریای ارتش در دفاع مقدس با عملیات های متعدد ضربه سختی به رژیم بعثی وارد کرد و دشمن در مقابل مقاومت قهرمانانه دریادلان ناوچه پیکان، نتوانست حتی یک روز صادرات ما را از طریق دریا متوقف کند.
فرماندار آستارا اضافه کرد: امروز حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش کشورمان را در آب های آزاد جهان شاهد هستیم و بازدارندگی مناسب در مقابل هجمه های احتمالی، انتقال میدان درگیری از مرزهای آبی به مناطق دوردست، ایجاد امنیت در خطوط ارتباطی و تبدیل به موازنه قدرت بین قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای از مواهب آن است.
شفقی اظهار کرد: آمریکا و بسیاری از مدعیان دیگر در تامین امنیت آب های آزاد در مقابل دزدان دریایی عاجز مانده اند و در مقابل آن، اعزام 49 ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ماموریت های مختلف در آب های آزاد، نشانگر اقتدار روز افزون نیروی دریایی ایران است.
ناخدا دوم عرشه حمید قنبری فرمانده پایگاه دریایی آستارا نیز در این آئین گفت: تلاش شبانه روزی و حضور هوشمندانه نیروی دریایی، بیانگر اقتدار و توانمندی بالای این نیروست و بالندگی روز افزون آن مایه افتخار مردم ایران است.
وی افزود: نیروی دریایی نیرویی راهبردی است و دریا و صنایع وابسته به آن توجه بیشتر را می طلبد و نیروی دریایی ارتش کشورمان روز بروز بر توان دفاعی خود می افزاید.
وی اظهار کرد: بی تدبیری دولت های قبل از انقلاب اسلامی موجب غفلت از دریا و مواهب آن و استفاده سایر کشورها از ظرفیت دریاها شده بود، اما اکنون توان بالای جمهوری اسلامی ایران در دریاها غیرقابل انکار است.
در ادامه این آئین با اهدای هدایایی از کارکنان و پرسنل برتر پایگاه دریایی آستارا تجلیل به عمل آمد.
به دنبال موفقیت نیروی دریایی ایران در دفاع مقدس و مقاومت ناوچه پیکان دریادلان کشورمان در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش رژیم بعثی عراق در هفتم آذرماه 1359، این روز به نام روز دریایی نامگذاری شد.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و پایگاه دریایی این شهرستان در حاشیه روستای سیبلی آستارا واقع شده است.


منبع : خبرگزاری ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .