تبیان، دستیار زندگی
نیازی نیست که از همه تماس های همسرتان با مادرش و همکارانش آگاه باشید. شاید او اطلاعات محرمانه کاری در تلفن همراهش داشته باشد که لزومی نبیند شما فعلا از آن ها مطلع شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به جای چک کردن گوشی همسرتان با او صحبت کنید

نیازی نیست که از همه تماس های همسرتان با مادرش و همکارانش آگاه باشید. شاید او اطلاعات محرمانه کاری در تلفن همراهش داشته باشد که لزومی نبیند شما فعلا از آن ها مطلع شوید.

بخش خانواده ایرانی تبیان
 چک کردن گوشی همسر

فاطمه عبدی روان َشناس  با اشاره به تقبیح عمل چک کردن گوشی از طرف همسر، اذعان کرد: نیازی نیست که از همه تماس های همسرتان با مادرش و همکارانش آگاه باشید. شاید او اطلاعات محرمانه کاری در تلفن همراهش داشته باشد که لزومی نبیند شما فعلا از آن ها مطلع شوید. بنابراین چک کردن گوشی او بدون اجازه سبب دلخوری و یا گاهی قهر طولانی مدت می شود.

وی گفت: این عمل شباهت زیادی به خاراندن جوش دارد درست است ابتدا احساس خوبی به ما دست می دهد ولی در نهایت هر چه بیشتر بخارانیم تمایل بیشتری به خاراندن پیدا می کنیم تا این که در نهایت از این عمل پشیمان می شویم.
این روان شناس در ادامه افزود: اشتباه رایج این است که ما تصور می کنیم صرف زن و شوهر بودن کافی است برای دانستن تمام مسائل کوچک و بزرگ همسرمان در حالی که هر کسی برای خود حریم شخصی دارد. این عمل اگر به صورت مداوم تکرار شود امکان دارد سبب عادت شود و در نهایت به یک انسان شکاک تبدیل شویم که اگر هم بخواهیم نتواتنیم ان را ترک کنیم.

وی تأکید کرد: کسی که به صورت مداوم همسرش را چک می کند در واقع دچار نوعی عدم امنیت در زندگی می شود و اعتماد به نفسش نیز کم کم از بین می رود و دائم در این فکر است که چه چیزی را در زندگی اش کم دارد.
عبدی در پایان گفت: به جای چک کردن گوشی همسرتان بهتر است اگر موضوعی شما را شکاک کرده به طور مستقیم و با آرامش موضوع را بیان کنید، همچنین بدانید که پرخاشگری راهی به پیش نمی برد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.