تبیان، دستیار زندگی
در میان رسانه ها، خون شهید رساناترین رسانه است. هیچ چیز در دنیا فریادش رساتر از خون شهید نیست. دیروز پنج شنبه 11 آذر 1395 مراسم سالگرد شهدای رسانه با حضور خانواده های معزز شهدا برگزاری شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسانه ای به رنگ خون

در میان رسانه ها، خون شهید رساناترین رسانه است. هیچ چیز در دنیا فریادش رساتر از خون شهید نیست. دیروز پنج شنبه 11 آذر 1395 مراسم سالگرد شهدای رسانه با حضور خانواده های معزز شهدا برگزاری شد.

فرآوری: صادق جعفری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
اصحاب رسانه

مراسم سالگرد شهدای اصحاب رسانه در جوار قبور آنان در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خانواده معزز شهدا، همکاران، قشرهای مختلف مردم و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد حاضران پس از قرائت زیارت عاشورا در جوار قبور شهدا به آنان ادای احترام کردند.
در این مراسم همچنین امیر دریادار سیاری در سخنان کوتاهی به اهمیت حفظ اقتدار در نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش رسانه در انژاس جان فشانی و دلاورمردی های اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: انتشار استقامت نیروهای مسلح از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این مراسم همچنین سید محسن حاج بابائیان قائم مقام معاونت منابع انسانی سازمان صداوسیما با تجلیل از خانواده شهدا، آنان را نمونه صبر و پایداری دانست.

سال ها از پی هم گذشتند و تاریخ بازهم به 15 آذرماه رسید همان روزی که بال پرواز گشودی و پرواز کردی تا بی نهایت چراکه با عروج سوزناک، خود سوختی و ما را خاکستر کردی، همان روزی که برای انژاس خبر رفتی و ندانستی خود موضوع خبر می شوی

شرح واقعه

15 آذرماه سال 84 جمعی از بهترین های فرزندان این میهن اسلامی پرواز ملکوتی خود را به سوی خدای خود آغاز کردند و ثابت کردند که لایق جنس پرواز شهیدان کربلا هستند. کسانی که به قصد دادن خبرهای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران عازم مأموریت شدند ولی تبدیل به خبر اول کشور شدند. برای ملت ما شنیدن خبر از دست دادن جمعی از بهترین های رسانه دردناک بود گرچه این شهیدان به عالم ملکوت پیوستند.
ماجرای پرواز اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، مطبوعات و همه کسانی که در عرصه رساندن پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و جان خود را به اسلام هدیه کردند گرچه به ظاهر تلخ بود و ما هنوز این تلخی را در کام خود حس می کنیم اما بعدازاین حادثه برکات زیادی نصیب این نظام شد.
این گروه ها رفته بودند که اقتدار نظام را به گوش ملت برسانند و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با زبانشان بگویند اما آن را با خون خود گفتند. آن روزها ایران در تهران جمع شده بود.


در حادثه سقوط هواپیمای C-130،31 شهید از سازمان صداوسیما و رسانه ملی بودند.
گفتنی است شاید بعضی ها فکر می کردند بعدازاین حادثه به ظاهر تلخ نوع انژاس اخبار و مطالب مربوط به رزمایش ها ممکن است کمرنگ شود اما دیدیم که بعد از شهادت این عزیزان اصحاب رسانه ها چه دیداری، چه شنیداری و چه نوشتاری و چه رسانه های مجازی راه هم رزمان خود را به خوبی ادامه دادند تا همگان بدانند راه شهیدان همواره پر رهرو است. بعدازاین حادثه حجم اطلاع رسانی از رزمایش ها و اقتدار نظام نسبت به گذشته بیشتر و بهتر شد.

دل نوشته ای از همسر شهید شاهینی

سال ها از پی هم گذشتند و تاریخ بازهم به 15 آذرماه رسید همان روزی که بال پرواز گشودی و پرواز کردی تا بی نهایت چراکه با عروج سوزناک، خود سوختی و ما را خاکستر کردی.

همان روزی که برای انژاس خبر رفتی و ندانستی خود موضوع خبر می شوی.

همان روزی که اشک غم بر چهره همگان فرونشاندی همان روزی که اقتدار و ایستادگی را به تمام جهانیان نشان دادی و با شهادتت همه مدعیان را شرمنده کردی و به آرزوی دیرینه خود رسیدی.

همان روزی که لبیک رهبری را به جان رسیدی و به ندای او روانه دیار ثارالله شدی، چراکه تو هم چون مولایت نه سر بر بدن داشتی و نه ...

ساده زیستی، عاشقانه رفتی و مظلومانه شهید شدی و جاوید ماندی.

همان روزی که اگرچه از میان ما رفتی ولی یادت و خاطره ات را بیش از همیشه جا گذاشتی که اکنون بعد از هفت سال که گویی هفتادسال گذشت در غم نبودن تو بی قرارتر شدیم.

دلمان برایت تنگ است کاش بودی تا پایان می دادی انتظار بی پایان زهرای یک دانه ات را که اگرچه حتی یک روز هم برایش نبودی ولی چه زیبا عاشق پدری شد که نه صدای دل نشینت را شنید و نه بابا بابای کودکانه اش را نجوا کرد.


منابع: حیات، شفقنا، فارس