تبیان، دستیار زندگی
در آخرین ماه فصل پاییز، شاهد رونق دوباره گالری ها با ٢٦ افتتاحیه خواهیم بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گالری گردی در هوای پاییزی

در آخرین ماه فصل پاییز، شاهد رونق دوباره گالری ها با ٢٦ افتتاحیه خواهیم بود.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

نمایشگاه هنری

گالری ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران نمایشگاه های متنوعی از هنرهای تجسمی را برای علاقه مندان به هنر در روزهای میانی آذرماه تدارک دیده اند.

گالری ایده

نمایشگاه آثار نقاشی رزیتا نگاهی شیرازی افتتاح می شود. این هنرمند از سال 1368 نقاشی را به صورت حرفه ای زیر نظر مرتضی کاتوزیان آغاز کرده و تا کنون در پنج نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی شرکت داشته است. آثار او در چند کتاب در زمینه تصویرسازی و نقاشی منتشر شده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند جمعه 12 آذر از ساعت 17 تا 21 در گالری ایده پارسی افتتاح و تا 17 آذر پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 17 تا 20 به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت (کلاهدوز)، نرسیده به سه راه نشاء کوچه الله وردی آذر، پلاک 28، گالری ایده پارسی مراجعه کنند.

گالری ابوالفضل عالی

گروه هنری «وارونه» تازه ترین آثار تصویرسازی خود را که شامل 53 اثر می شود، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا کرده است.

نمایشگاه گروهی «وارونه» شامل آثاری از هنرمندان جوان کشور مانند ریحانه آل شیخ، خدیجه ابراهیمی، هما اسحاقی، سحر خالقی، مژگان سعیدیان، تلناز صحیحی، نسیم صلاحی، سمانه صلواتی، مونا علایی، سحر کریمیان شیرازی، زهرا مرادی، الهه ابریشمی، عسل میرزاجانی و سعیده نصرتی فرد است.

علاقه مندان می توانند از 6 تا 16 آذرماه هر روز (به جز پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی) از ساعت 10 تا 16 با مراجعه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حاف1 از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری آ

ابراهیم حقیقی ششمین نمایشگاه انفرادی خط  نگاره هایش را برپا کرده است. در این نمایشگاه که با عنوان «نقش غلط» برگزار شده، اشعاری از حافظ که در آن ها کلمه «نقش» یا «خیال» به کار رفته، روی بوم آمده نگاشته شده است.

این نمایشگاه تا 26 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان آبان جنوبی (عضدی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 میزبان علاقه مندان است.

گالری شهریور

آثار «ژازه تباتبایی» مجسمه ساز و نقاش پیش روی ایرانی در گالری «شهریور» برپا شده است. این نمایشگاه به همت مجموعه داران و دوستان نزدیک ژازه تشکیل شده است.

علاقه مندان برای دیدن نمایشگاه آثار «ژازه تباتبایی» می توانند از پنجم آذر تا سوم دی به گالری «شهریور» به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، پلاک 9 مراجعه کنند.

گالری ایوان

مجموعه ای از نقاشی های وجید امینی با عنوان «جای دیگر» به نمایش گذاشته شده است. این نقاشی ها با تأمل در مناظر واقعی به وجود آمده و نمودی غیرواقعی یافته اند. امینی در مرز میان واقعیت و خیال، به نمایش چشم اندازهایی می پردازد که گویی سال ها در پس ذهن او وجود داشته  و اکنون بر سطح بوم عینیت یافته اند.

نمایشگاه «جای دیگر» تا اول دی ماه هر روز (به جز شنبه ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید، شماره 1 میزبان علاقه مندان به هنر نقاشی است.

گالری فصیحی هرندی

هدی درودیان در نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی هایش نسبت بین انسان و حیوان را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه که «آره نا» نام دارد، مجموعه ای از نقاشی های درودیان با درون مایه ی نسبت بین انسان و حیوان است.

نمایشگاه این هنرمند که تا کنون آثارش در چند نمایشگاه گروهی روی دیوار گالری ها رفته است، تا 13 آذرماه هر روز (به جز روزهای تعطیل) در گالری مریم فصیحی هرندی به نشانی دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، شماره 11 میزبان علاقه مندان به هنر نقاشی است.

گالری پروژه های آران

بهداد لاهوتی با ساخت حجم هایی بزرگ و استفاده از تکنیک رنگ متفاوت سعی کرده توجه مخاطب را به زیبایی های به چشم نیامده ی دنیای اطراف جلب کند.

نمایشگاه «پاییز است» تا 15 آذرماه از ساعت 13 تا 19 در گالری «پروژه های آران» به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره 5، ورودی حیاء میزبان علاقه مندان به هنر مجسمه سازی است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری آریا و ماه مهر

چهارمین نمایشگاه بازخوانی هنر مدرن ایران با نمایش آثار «گارنیک درهاکوپیان» - نقاش ایرانی - برگزار شده است. «هنرمند غایب» عنوان این نمایشگاه است که در قالب 70 اثر، 50 سال فعالیت هنری این نقاش را مرور می کند. این هنرمند نزدیک به 38 سال است که آثارش را به نمایش نگذاشته و فقط در خانه مشغول خلق اثر است.

نمایش آثار گارنیک تا 19 آذرماه به طور همزمان در دو گالری «آریا» و «ماه مهر» برپاست.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است. آثار هنرمندان ایرانی این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده اند و آثار هنر دوران مدرن عرب با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به نمایش درمی آید. آثار این نمایشگاه، هنر مدرن ایران وعرب را در دوره 50 ساله (1940 تا 1990) نمایندگی می کنند.

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» با 40 اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، 40 اثر هنر مدرن عرب و شش اثر از هنرمندان فلسطین برگزار شده و تا سوم دی ماه ادامه دارد.

گالری شمس

هشتمین کلکسیون پاییزه گالری «شمس» با نمایش آثار هنرمندان برپا شده است.

در این کلکسیون آثاری از شهریار آریافر، شهریار اسدی، امیرحسین امیرجلالی، امیر انصاریان، یاسمن بازارگان، بصیرا بلبلی، بهرام دبیری، مریم رحمانی، مریم سالور، محمدعلی سجادی، عربعلی شروه، حامد صدر ارحامی، علیرضا ظریف، سیامک عزمی، ناصر عزیزی، جلال الدین مشمولی، زینب موحد، سحر موسوی، مهدی نبوی، بهنام ولدوند و عادل یونسی به نمایش در آمده است.

این کلکسیون تا 21 آذرماه هر روز (به جز پنجشنبه ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 15 تا 19 در گالری «شمس» به نشانی پاسداران شمالی، جنب فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره 10، طبقه دوم میزبان علاقه مندان است.

آرته

نقاشی های احمدرضا اکبری  با عنوان "من اکبری هستم" 12 تا 21 آذر در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 به نمایش در می آید.

آریانا

نقاشی و مجسمه های مرجان شکری به مناسبت روز جهانی مولانا از 12 تا 18 آذر در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 گالری آریانا میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

ابد

نمایشگاه نقاشی سودابه کردی با عنوان "ceramic breast" از 12 تا 26 آذرماه در گالری ابد به آدرس گیشا (کوی نصر)، خیابان شهید علیالی (پیروزی غربی)، خیابان جوادی، پلاک 53 به نمایش درخواهد آمد.

اثر

"غزل واره"، عنوان نمایشگاه رضا لواسانی است که انتخابی محدود از تعدادی بی شمار از طراحی های رضا لواسانی در یک دهه گذشته است.  "غزل واره " ساعت 16 روز جمعه 12 آذر در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، شماره 16 افتتاح می شود و علاقه مندان می توانند تا 3 دی از این نمایشگاه دیدن کنند.

افرند

نمایشگاه عکس های آرمان استپانیان با عنوان "آرامستان" 12 آذر در گالری افرند افتتاح و تا 26 آذر در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان آرا، خیابان 19ام (جلال حسینی)،بعد از تقاطع اشک شهر، پلاک 48 برپا می شود.

امکان

احمد عالی  نقاشی و ژس های خود را با عنوان  "خودنگاره های احمد عالی با G11 " از دوازده آذر در گالری امکان  به نمایش در می آورد و این نمایشگاه تا 29 آذر در میدان هفت تیر، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 برپاست.

بهنام دهش پور

گردهمایی بزرگ هنرمندان معاصر در نگارخانه خیریه بهنام دهش پور با هدف خاص و به نفع بیماران مبتلا به سرطان از 12 تا 25 آذر در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، خیابان شهید جباریان (قروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 به برگزار می شود.

ترانه باران

گالری ترانه باران هفتمین نمایشگاه نقاشی خط و سیاه مشق های استاد امیر نوروزی را 12 تا 21 آذر در خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن پلاک 27، واحد 2 به نمایش در می آورد.

جرجانی

عکس های مانوش نبوی  با عنوان "گمگشته" روز جمعه 12 آذر در گالری جرجانی افتتاح و تا 22 آذر در ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام ، پلاک 4 برقرار است.

دید

سومین نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان"هنگام نو 2" با ارائه آثاری از هنرمندان پیشکسوت 12 تا 23 آذر در گالری دید واقع در تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان 19 غربی، پلاک 18 به نمایش در می آید.

ساربان

گالری ساربان، 12 تا 16 آذر ماه  ماه، میزبان نقاشی های سینا ربیعی با عنوان "بیچارگان دیوانگان قربانیان" خواهد بود. علاقه مندان به دیدن این نمایشگاه می توانند همه روزه بجز سه شنبه ها، ساعت 4 تا 8 عصر، به آدرس سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

سایه

"شاهزاده خروس" نمایشگاه نقاشی های کیمیا رضایی است که از 12 تا 17 آذر در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 برپاست.

سبحان

نقاشی های پرستو محقق با عنوان"در نگاه او" 12 تا 17 آذر در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک 4 به نمایش در می آید.

سیحون دو

سعید خضایی نقاشی هایش را با عنوان "رویای من و فتحعلی میراز " 12 تا 24 آذر در نگارخانه سیحون دو، واقع در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک24 به نمایش درمی آورد.

گالری شماره 6

"ماسوله 1360" نمایشگاه ژس های ساسان مویدی است که 12 تا 19 آذر در گالری شماره شش واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2، طبقه همکف به نمایش در می آید.

طراحان آزاد

مریم آیین و عباس شهسوار نقاشی های خود را از 12 تا 23 آذر در گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گل ها، میدان سلماس، شماره 5 به تماشا می گذارند.

فردا

گالری فردا سلف پرتره های سارا آتش هوش، الهام احمدی، مهسا اینانلو، ستایش بناساز، محمد باباکوهی، داوود پیراسبقی، فرهاد توکلی، زهرا جعفری، حنانه جالو، مونا حسین زاده، هما خسروی، محمدحسین خاتمی فر، شبیر رامتین، سمیه رحمانی، سلاله رستمی، اشکان رضوانیان، شهرزاد زمهریری، مریم زحمتکش، زهرا زمانی، شهاب شاه محمدی، شیده شکرایی، ملیسا صباغی، بیتا صفایی، ابوالفضل صفویه، آزاده طاهریان، ملیکا طهماسبی، نازلی طبخی، احسان علیزاده، رضا عمادی، عبدالله عسگری، سپیده فیروزی، داوود کاظمی کیا، ساحل گازرانی، مالک محمدزاده، حمیدرضا محمدی، سهراب نبی پور، ملیحه نعمتی و سجاد یوسف نژاد را روی دیوار می برد. این نمایشگاه از 12 تا 18 در گالری فردا برپا می شود و علاقه مندان برای دیدن آن می توانند از ساعت 16 تا 20 به خیابان کریم خان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند.

نگارخانه کبیری

نگارخانه کبیری نقاشی های مهرداد بر آغوش با عنوان "چشم سوم" را از 12 تا 17 آذرماه در خیابان دیباجی جنوبی، بالاتر از پارک ارغوان، پلاک 60 به نمایش در می آورد.

گلستان

محبوبه رضایی آثار خود را با عنوان "فرش های نو" از  12 تا 17 آذر در گالری گلستان واقعا در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 32 به نمایش می گذارد.

مستقل تهران

"زل" نمایشگاه گروهی عکس با گردآوری بابک حقی است که 12 آذر ماه در گالری مستقل تهران افتتاح شد و تا 25 آذر در چهارراه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو (تئاترشهر)، خیابان رازی پلاک 50 به نمایش در می آیند.

مهروا

نمایشگاه نقاشی مهسا کریمی با عنوان "تکرار جملات سخت" 12 تا 22 آذر در خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا ادامه دارد.

نگاه

چاپ دستی های علیرضا جوادی باعنوان "دگردیسی" از 12 آذر تا 1 دی در گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

نگر

نقاشی و نقاشی خط های منصور خداویسی با عنوان "نگاره های رنگی"  از 12 تا 17 آذر ماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم به نمایش در می آید.

هپتا

چاپ دستی و ترکیب مواد های سوسن اتحاد با عنوان "بی زمان    بی مکان" از 12 تا 17 آذر در گالری هپتا در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن بست نیکو شهر، شماره 3، طبقه همکف برگزار می شود.

گالری 26

نمایشگاه نقاشی های هلنا شینی دشتگل با عنوان"نقاشی خوانی" از 12 تا 24 آذر ماه در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان پور  ظهیر،شماره 26،واحد 3 برپا می شود.

اُ

نقاشی های  شیده تامی با عنوان "جزر و مد " تا 16 آذر در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات اللهی)، کوچه خسرو،  پلاک 46 ، گالری اُ برپاست.

آب/انبار

نمایشگاه میکس مدیای غزاله آور زمانی با عنوان "طرح جامع" تا 25 آذر در گالری آب انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک 2 برگزار می شود.

آتبین

نمایشگاه گروهی چاپ دستی با عنوان "حموم" با آثاری از رضا بانگیز، همایون سلیمی، رضا هدایت، پری زنگنه، الهه مقدمی، فریا آریانژاد، مهروز بلادی، ندا تولایی، عاطفه جرنده ئی،  هدیه جعفری، عباس میرزا حسینی، مهسا خیرخواه، مهدیه عزیزی راد،  فرزانه رادمهر، ناهید رضی پور، فاطمه سالمی، مهدیه سهرابی، فواد شریفی، مجتبی شعبانی، آرزو صفایی، مریم طباطبایی، کیوان عسگری، مسعود غفاری، کژال فخری، لیلا فلاح، شکوفه فلاح، مژگان قدوسی، حمیدرضا قیاسی، امیر کبیرنژاد، محمد مروستی، پریدخت مشکزاد و مهدی میرباقری تا 16 آذر در گالری آتبین واقع در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارکوی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می آید.

آتشزاد

نگارخانه آتشزاد نمایشگاه نقاشی خط های علی رضا جوادی و عباس سیف آبادی را  تا 16 آذر ماه در خیابان ولیع  صر، نرسی  ده به میدان ونک، خیابان عباسپور (توانی  ر) شم  ال  ی، بع  د از پ  ل همت، پ  لاک 23 میزبانی می کند.

ایران شهر

نمایشگاه نقاشی های مرتضی دره باغی تا 16 آذر در گالری ایرانشهر واقع در  خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک 69 میزبان علاقمندان به هنر است.

خط سفید

نمایشگاه گروهی نقاشی تا 22 آذر در گالری خط سفید واقع در خیابان ولیعصر ، رو به روی جام جم ، کوچه پروین، پلاک 22 برقرار است.

دلگشا

نقاشی_مجسمه های فرخ نورونی تا 17 آذر با عنوان "فیزیکالیتی" در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک 30 به تماشا در می آید.

سیحون

نمایشگاه مجسمه های زیبا پشنگ که "بود نابود" نام دارد تا 24 آذر ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.

ماه

نمایشگاه گروهی  "با 3 هنرمند" با ارائه آثاری از هاوار امینی، شاهو بابایی و حسین چراغچی تا 23 آذر در خیابان افریقا، کوچه گلستان، شماره 26 ادامه دارد.

مینا

نمایشگاه آثار نقاشان سبک قهوه خانه ای و نمایش شش فیلم مستند عاشورایی با ارائه آثاری از محسن امیر یوسفی، پرویز جاهد، علیرضا قاسم خان، طهماسب صلح جو، نرگس آبیار، الهام حسامی تا 18 آذر در خیابان پاسداران، گلستان دوم (فلاح زاده) شماره 120 ادامه دارد.

هفت ثمر

نمایشگاه عکس های مریم خوانساری 5 آذر در گالری هفت ثمر گشایش یافت  و تا 17 آذر در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 به تماشا در می آید.

هور

نمایشگاه آثار سیلک اسکرین نصرت الله مسلمیان تا 23 آذر در نگار خانه هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12 دایر است.

گالری Ag

نمایشگاه انفرادی عکاسی با عنوان "باغ های ژاپنی" با ارائه آثاری از مهرداد نراقی روز شنبه 6 آذر در گالری Ag  افتتاح و تا 1 دی در ولیعصر، خیابان پسیان، پلاک 3 برپاست.


منابع: ایسنا/هنرآنلاین