تبیان، دستیار زندگی
ابتدای فصل که جلال حسینی برای بازگشت به پرسپولیس با این تیم به توافق رسید،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت

ابتدای فصل که جلال حسینی برای بازگشت به پرسپولیس با این تیم به توافق رسید، محسن بنگر به شدت از این موضوع برآشفت.

بخش ورزشی تبیان

بنگر و سید جلال

از قرار معلوم این مدافع میانی انتظار داشت همچنان خودش نقش اول خط دفاعی پرسپولیس را بازی کند و بازوبند کاپیتانی را هم به دست ببندد. همین مساله باعث شد او واکنش های بسیار تندی نسبت به این موضوع نشان بدهد. معروف ترین ژس العمل بنگر هم مربوط به کامنتی بود که او در صفحه مهرداد کفشگری گذاشت و نوشت: «بعضی ها با پول می رن، با پول هم میان!»

به هر حال بنگر از پرسپولیس رفت و حسینی جای او را گرفت. دست کم آنچه در این 11هفته اتفاق افتاده، به وضوح نشان می دهد انتخاب پرسپولیس در این مورد کاملا درست بوده است. سرخپوشان با جلال حسینی در طول 11بازی فقط سه گل دریافت کرده اند. خود جلال مطابق انتظار در این تیم و حتی تیم ملی عملکردی خارق العاده داشته و توقعات را برآورده کرده است. در طرف مقابل محسن بنگر هرگز نقش جدی در برنامه های تاکتیکی قلعه نویی نداشته که عمده دلیل آن ناشی از مصدومیت های او بوده است.

بنگر که از ابتدای فصل وضع فیزیکی چندان مطلوبی نداشت، دو هفته پیش سعی کرد آسیب دیدگی کمرش را با جراحی لیزر برطرف کند، اما ظاهرا این مشکل حل نشده و او حالا به جراحی باز پناه برده است. به این ترتیب بنگر حداقل 6هفته از میادین دور خواهد بود و عملا نیم فصل اول برای او پایان یافته است. در این شرایط به درستی مشخص نیست بازیکن 36ساله ای که خودش هم می داند چه مشکلات فیزیکی بزرگی دارد، چرا در قبال حضور جلال حسینی در پرسپولیس رو ترش کرد و آن واکنش های عصبی را نشان داد؟

حسینی ارزان تر از بنگر

رقم قرارداد محسن بنگر با تراکتورسازی 800میلیون تومان است. او تا اینجای فصل کمتر از 200دقیقه برای تیم تبریزی به میدان رفته و تنها در دو مسابقه فیکس بوده. این در حالی است که جلال حسینی با رقمی معادل 700میلیون تومان به پرسپولیس پیوست و در واقع دستمزدش 100میلیون تومان کمتر از بنگر بود. با این وجود حسینی تا اینجا در تمام دقایق مسابقات پرسپولیس حاضر بوده و 990دقیقه برای قرمزها بازی کرده؛ یعنی چیزی حدود 800دقیقه بیشتر از بنگر!

آمار جالب قرمزها

در مجموع به نظر می رسد انتخاب های درستی که به ویژه در خط دفاعی پرسپولیس انجام گرفت، باعث شده این تیم نقطه ضعف فصل قبلش را به نقطه قوت تبدیل کند. اگرچه علیرضا بیرانوند دو بازی اخیر پرسپولیس را از دست داده، اما رادوشوویچ در این دو مسابقه عملكرد خوبی داشته و توانسته دروازه قرمزها را بسته نگه دارد. به این ترتیب كماكان آخرین گلی كه پرسپولیس دریافت كرده، روی ضربه رحیم زهیوی در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان بوده است. پرسپولیس در حال حاضر با 3گل خورده، با اقتدار بهترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد و 4گل از نزدیك ترین تعقیب كننده اش پیش است.

تراكتورسازی با 7گل خورده از این نظر دوم است. تا پیش از مسابقات این هفته، گسترش فولاد 6گل خورده بود و جدی ترین رقیب پرسپولیس محسوب می شد، اما با دو گلی كه این تیم از استقلال دریافت كرد، فعلا خسوس و گسترش كمی از سرخپوشان دور شدند.  جالب اینجاست كه تا اینجای فصل، عملكرد خط دفاعی پرسپولیس حتی از عملكرد پارسال استقلال خوزستان هم بهتر بوده.

سال گذشته خسوس تا پایان هفته یازدهم 4گل خورده بود، در حالی كه پرسپولیس فعلا 3گل دریافت كرده است. باید دید سرخ ها تا چه زمانی می توانند به این عملكرد خارق العاده ادامه بدهند.


منبع : دنیای اقتصاد