تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با فرمت تعرفه های انتخابات ۹۶ و بکارگیری تجهیزات خاص الکترونیک برای احزار هویت رای دهندگان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موافقت شورای نگهبان با فرمت تعرفه‌های انتخابات ۹۶

سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با فرمت تعرفه‌های انتخابات ۹۶ و بکارگیری تجهیزات خاص الکترونیک برای احزار هویت رای دهندگان خبر داد.

بخش سیاست تبیان

شورا، الکترونیک، شورای نگهبان، رای، کدخدایی، انتخابات، احراز هویت، تعرفه انتخابات، انتخابات 96

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، عباسعلی کدخدایی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در فرمت تعرفه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهارداشت: در جلسه اخیر شورای نگهبان فرمت این تعرفه ها مورد موافقت شورا قرار گرفت و از نظر کارشناسان شورای نگهبان بلامانع تلقی شد.

وی تاکید کرد: همیشه تاکید کرده ایم که بکارگیری این تعرفه ها باید با رعایت ملاحظات امنیتی صورت گیرد که قابلیت جعل و کپی برداری نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از موافقت این شورا با بکارگیری تجهیزات الکترونیکی خاص برای احراز هویت رای دهندگان در راستای الکترونیکی شدن انتخابات خبر داد و گفت: سازوکار فنی این موضوع که از طرف وزارت کشور به عنوان یک گام در الکترونیکی شدن انتخابات ارائه شده بود، از سوی کارشناسان شورا تائید شد و قرار شد بعد از اخذ تائیدیه های امنیتی اقدام کنند.

کدخدایی خاطرنشان کرد: این مسئله پیش از این نیز یک بار به صورت آزمایشی و در برخی حوزه ها در انتخابات مجلس هشتم انجام شده بود اما با توجه به کامل نشدن آن، اقدامات دیگری از سوی وزارت کشور صورت گرفت که از سوی شورای نگهبان تائید شد.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .