تبیان، دستیار زندگی
دادستان کل کشور گفت: امروز ایجاد شکاف و اختلاف از هر کس و هر قوم و مذهب، خیانت به نظام، اسلام، کشور و خون شهدای انقلاب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد اختلاف توسط هر کس خیانت به کشور است

مردم اجازه تحرک به دشمنان را نمی دهند

دادستان کل کشور گفت: امروز ایجاد شکاف و اختلاف از هر کس و هر قوم و مذهب، خیانت به نظام، اسلام، کشور و خون شهدای انقلاب است.

بخش حقوق تبیان
حجت الاسلام و المسلمین منتظری

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان های عمومی و انقلاب سابق و جدید مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامی داشت هفته بسیج و عرض تسلیت به مناسبت ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) با ابراز همدردی با خانواده شهدای انفجار تروریستی جنوب بغداد و جانباختگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان اظهار داشت: شهادت مظلومانه عده زیادی از هموطنان در حادثه تروریستی عراق که زائران دل سوخته حضرت سید الشهدا (ع) را ناجوانمردانه به شهادت رسانده و به آتش کشیده شدند و همچنین حادثه ای که در ایران اتفاق افتاد و عده زیادی از زائران علی ابن موسی الرضا (ع) در مسیر تبریز به مشهد تسلیت عرض می کنم.
دادستان کل کشور ضمن گرامی داشت یاد مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی گفت: وی حق بزرگی بر دستگاه قضایی دارد و دلسوزانه با سایر خدمت گزاران خدمت می کرد.
این مسئول عالی قضایی ادامه داد: جابه جایی برای دادستان هایی که مدت طولانی خدمت می کردند، لازم و ضروری است و امروز به اینجا آمده ایم تا دادستان جدید را معرفی کنیم.
وی بیان کرد: هرکس هرچه در مورد آقای مرزیه بگوید جفا کرده است، جابه جایی نیرو امری طبیعی است اگر این نیرو به جای جدید برود آن جا بهتر می درخشد، ما پیشنهاد سمت بالاتر به وی داده ایم اما نپذیرفت و ترجیح داد در استان بماند و در سنگر دیگری خدمت کند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: حجت الاسلام موحدی راد تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارد و قبول کرد در این سنگر خدمت کند، وی به مسائل منطقه اشراف دارد و همکاری تعامل حفظ امنیت و تقویت وحدت جزء برنامه های وی است.
دادستان کل کشور ادامه داد: سیستان و بلوچستان به دلیل هم جواری با پاکستان و افغانستان شرایط خاصی دارد، امنیت این استان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زبانزد است و باید از همه کسانی که در ایجاد این امنیت نقش دارند و برای نظام افتخار است، قدردانی کنیم.
این مسئول عالی قضایی بیان کرد: اگر امنیت نباشد اقتصاد و معیشت برای انسان لذت بخش نخواهد بود، باید قدردان امنیت باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در مجموع در کشور که چهار طرفش آتش خشونت و ترور زبانه می کشد به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری امنیت پایدار وجود دارد.
وی تأکید کرد: امروز اقتدار و امنیت کشور را نباید کوچک ببینیم و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.
دادستان کل کشور گفت: امروز ایجاد شکاف و اختلاف از هر کس و هر قوم و مذهب، خیانت به نظام، اسلام، کشور و خون شهدای انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در مجموع در کشور که چهار طرفش آتش خشونت و ترور زبانه می کشد به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری امنیت پایدار وجود دارد.
وی افزود: یکی از وظایف احصاء شده در قانون به صراحت برای دادستان کل و دادستان های سراسر کشور دفاع از حقوق عامه است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد: داشتن هوای سالم، آب سالم، فضای فرهنگی سالم حق عموم مردم است و اگر کسی خواست تعرضی به حقوق عامه مردم بکند دادستان است که باید سینه سپر کند و حقوق مردم دفاع کند.
دادستان کل کشور ادامه داد: مطالبه بنده از دادستان های سراسر کشور این است که بیشتر در صحنه دفاع از حقوق عامه مردم تلاش کنند، البته تدبیر شرط لازمه هر اقدامی است که باید با تدبیر از حقوق عامه دفاع کنند.
وی گفت: مطابق قانون آیین داردسی کیفری جدید وظیفه دادستان مرکز استان است تا نظارتی بر دادستان های شهرستان های استان داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: دادستان جدید در این استان دفاع از حقوق عمومی با توجه به شرایط خاص این استان را مد نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز قاچاق موادمخدر بلای خانمان سوز است و نیاز به همت عمومی و عام دارد تا عناصر عمومی به دستگاه قضایی معرفی شوند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه ما در دستگاه قضایی و اجرای عدالت با کسی تعارف نداریم، گفت: تأمین امنیت و حفظ آن مقوله ای مهم است و مسئولان در موضع گیری های شان نسبت به این مسائل توجه کنند، گاهی دیده می شود فردی و یا مسئولی حرفی می زند که چه بسا هدف او ناامن کردن جامعه نیست؛ اما به صورت وضعی آثار ناامنی ایجاد می کند و دشمن سوء استفاده می کند.
دادستان کل کشوربا اشاره به حواشی ایجاد شده در رابطه با لغو یک سخنرانی در مشهد افزود: در جریان مشهد هنوز به نتیجه نرسیدیم، ریاست محترم قوه قضائیه دستور بررسی داده اند و هنوز به نتیجه نرسیده ایم و باید ابعاد قضیه بررسی شود.
این مسئول عالی قضایی تأکید کرد: یک جریانی اتفاق افتاد و ناگهان برخی مقامات از رئیس جمهور تا رئیس مجلس و برخی بدون انجام تحقیق لازم و بدون اینکه مشخص شود سرمنشأ قضیه چه بوده، موضع گیری هایی داشتند و یکی از نمایندگان نامه نوشت.
دادستان کل کشور ادامه داد: سئوال ما این است که چطور شد اگر چنانچه جلوی سخنرانی طرف مقابل را بگیرند و مانع سخنرانی آن جناح در دانشگاهی شوند، آقایان فریاد نمی زنند که آزادی از بین رفت! چرا صدای این آقای نماینده مجلس که نائب رئیس مجلس است و ادعای آزادی بیان می کند برای مواردی که سخنرانی طرف مقابل لغو شده بلند نمی شود و نه رئیس جمهور و نه رئیس مجلس و نه نماینده مجلس فریادش بلند نمی شود.
وی تصریح کرد: به عنوان مقام قضایی پرونده هایی از هر دو جناح داشته ایم که افراط کرده بودند که بنده با هر دو به یک زبان سخن گفتم؛ چراکه معتقدم افراط، زیاده روی و تندروی از هرجناحی که باشد خلاف قانون است.
این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه مردم اجازه تحرک به دشمنان را نمی دهند، یادآور شد: دشمن بداند این دعواها مثل دعواهای داخل خانواده است و اگر یک نفر خارج از خانواده بخواهد به دعوا ورود کند، همه اعضای خانواده دست به دست هم می دهند و با دشمن متجاوز برخورد می کنند، پس دشمن برای خودش دم تکان ندهد و هرگز این ملت به دشمن و عناصر آن ها اجازه تحرک نخواهند داد و نمی دهد ولی باید سعی کنیم در درون خودمان نیز این مسائل پیش نیاید.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: امروز افتخار می کنیم قوه قضائیه دادستانی تربیت کرده که همه از او به نام نیک یاد می کنند و این افتخار دستگاه قضایی است.
وی افزود: به طور موقت آقای مرزیه با ابلاغ به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر استان خدمت می کنند اما در آینده از حضور او استفاده خواهیم کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .