تبیان، دستیار زندگی
در بسته این هفته بخش سلامت مروری داریم بر مطالب ارائه شده در هفته گذشته. با ما همراه باشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مریضی کبد، خطر گلودرد چرکی

در بسته این هفته بخش سلامت مروری داریم بر مطالب ارائه شده در هفته گذشته. با ما همراه باشید.

فراوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
کبد

5 بیماری مرگباری که نمی شناسیم

سرطان و بیماری های قلبی از علل های اصلی مرگ و میر در جهان هستند. اما بیماری های قاتل دیگری هم وجود دارند که سالانه جان تعداد زیادی از مردم جهان را می گیرند و ما از بسیاری از آن ها بی خبریم.

9 نوع گلودرد؛ علل و راه درمان

معمولا هر فردی 2 تا 3 بار در سال دچار گلودرد می شود. در گفتگو با یکی از متخصصان گوش، حلق و بینی، علت و راه درمان چند نوع گلودرد بررسی شده است که در ادامه این مطلب می آید.

بهترین حالت های خوابیدن کدامند؟

تا حالا فکر کرده اید در چه حالتی می خوابید؟ آیا عادت دارید به پشت بخوابید، یا روی شکم، به پهلو یا جنینی؟ باید بدانید که تمام این وضعیت ها در کیفیت خواب و حتی سلامتی بدن تاثیر دارند.

وقتی آنتی بیوتیک روی بیماری اثر نمی کند

بیماری های عفونی همواره یک تهدید جدی برای سلامت محسوب می شوند. با کشف آنتی بیوتیک، مرگ ناشی از بیماری های عفونی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است، ولی با استفاده نابجای از آنتی بیوتیک ها و مقاوم شدن باکتری ها در برابر آن، این بیماری ها در حال بازگشت هستند.

علائمی که می گویند کبدتان مریض است

کبد اندامی پرکار و پرمشغله است و سلامت آن در سلامت کل بدن نقش مهمی دارد. این عضو مهم وظیفه سم زدایی از بدن، مقابله با عفونت ها، ذخیره ویتامین ها و انرژی و ترشح صفرا را بر عهده دارد. صفرا نیز مراقبت کننده فعالیت گوارشی در بدن است.

بیماری آرنج تنیس بازان؛ درد پشت آرنج

بیماری آرنج تنیس بازان (Tennis Elbow) در نتیجه حرکات تکراری بازو، آرنج و تاندون ها و عضلات مرتبط با آنها رخ می دهد و انتخاب چنین نامی برای آن بر این اساس است که ورزش هایی مانند تنیس شامل استفاده مداوم از عضلات اکستانسور یا باز کننده در آن بخش از بدن می شوند.

وقتی بدن به غده تیروئید حمله می کند

این یک واقعیت بی رحمانه است که سلول های دفاعی بدن بر علیه غده تیروئید وارد عمل شده و با آن بجنگند. این اتفاق در بیماری هاشیموتو رخ می دهد.

کم آبی بدن در زمستان هم رخ می دهد

در حالی که بسیاری از ما کم آبی بدن را از مشکلات سلامتی در تابستان می دانیم، اما باید بدانیم که کم آبی بدن در ماه های سرد سال نیز می تواند به همان اندازه شایع باشد. پزشکان تاکید دارند که کاهش مصرف آب و دیگر مایعات در فصل سرما، مشکل کم آبی بدن را تشدید می کند.

یک درمان طبیعی برای سینوزیت

در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، سینوس ها دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می کند. ترکیب زنجبیل با سرکه سیب یکی از درمان های طبیعی و تسکین دهنده سینوزیت است.

10 بیماری رایج مری

مری لوله رابطی است بین حلق و معده که غذای جویده شده در دهان را به سوی معده که داخل شکم قرار گرفته، هدایت می کند. این عضو نقش چندانی در هضم و جذب غذا ندارد ولی سلامت و وجودش مثل همه اعضای بدن ضروری است و اگر دچار بیماری شود، می تواند باعث آزار و گاهی هم به خطر انداختن جان بیمار شود.

چرا زیاد دستشویی می روید؟

برخی افراد هستند که پشت سر هم نیاز به دستشویی و دفع ادرار پیدا می کنند. اما این مسئله از چه ناشی می شود؟ آیا به دلیل کوچک بودن مثانه است؟ آیا عادت های نادرست در آن دخالت دارند؟ آیا ممکن است پای یک بیماری پنهان در میان باشد؟ در این مطلب شما را با عواملی که باعث می شوند تا فرد به دفعات بیشتری نیاز به دستشویی و دفع ادرار داشته باشد، بیشتر آشنا می کنیم.

خطر گلودرد چرکی برای قلب

گلودرد چرکی یا گلودرد استرپتوکوکی در صورتی که به موقع با آنتی بیوتیک تجویزشده توسط پزشک درمان نشود، منجر به بروز بیماری تب روماتیسمی یا روماتیسم قلبی می شود که به دریچه های قلب آسیب می زند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.